Επιτυχημένο μοντέλο!
Η Citroen έχει σημειώσει μια πολύ επιτυχημένη πορεία 22 ετών με το C3, το οποίο από το 2002 που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά έχει ξεπεράσει τις 5,6 εκατομμύρια πωλήσεις. Το 2009 ακολούθησε το δεύτερης γενιάς, ενώ το 2016 έκανε την εμφάνισή του το προγενέστερο. Με το εντελώς νέο τέταρτης γενιάς C3, η Citroen ανατρέπει τα δεδομένα των προκατόχων του, ακολουθώντας μια εντελώς νέα σχεδιαστική οδό. Παράλληλα για πρώτη φορά το Citroen C3 θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικό (ë-C3) και αργότερα υβριδικό. Για αυτά και πολλά ακόμα θα διαβάσετε περισσότερα παρακάτω, από την πρώτη επαφή που είχαμε με το αυτοκίνητου στους δρόμους της Αυστρίας, στα πλαίσια της Πανευρωπαϊκής του παρουσίασης. Όσο για το λανσάρισμά του στην Ελλάδα, αναμένεται να γίνει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, με το υβριδικό να ακολουθεί προς τα τέλη του 2024.
Ανατρεπτικός σχεδιασμός αλά Crossover
Το πρώτο χαρακτηριστικό που παρακινεί το ενδιαφέρον στο νέο Citroen C3, δεν είναι άλλο από τον τελείως διαφορετικό του σχεδιασμό. Δεν έχει καμία σχέση με τα στρογγυλεμένα αμαξώματα του παρελθόντος, αφού περισσότερο παραπέμπει σε μικρό Crossover παρά σε «τυπικό» supermini. Μπροστά κυριαρχούν η κάθετη μάσκα με το νέο μεγάλο οβάλ σήμα του κλασσικού «λοχιόσημου» στο κέντρο αυτής και τα ιδιόμορφης αισθητικής ασύμμετρα φωτιστικά σώματα με μια μοναδική φωτεινή υπογραφή τριών επιπέδων που μοιάζουν σαν λεπίδες.
Ο έντονα ανάγλυφος προφυλακτήρας αγκαλιάζει τα φουσκωμένα φτερά, κάνοντας το αυτοκίνητο να δείχνει πιο πλατύ. Ανάλογη τεχνοτροπία συναντάται και στο πίσω μέρος, το οποίο υιοθετεί τον συμμετρικό σχεδιασμό του εμπρός τμήματος. Επίσης, το ψηλό και οριζόντιο καπό μαζί με το σχετικά κατακόρυφο προφίλ και το ύψος των 1.567 χλστ. (1.474 χλστ. το προγενέστερο) προσθέτουν όγκο και ενισχύουν το Crossover παρουσιαστικό του. Αυξημένες είναι και οι υπόλοιπες διαστάσεις του νέου Citroen C3 (ίδιες με του ë-C3), όπως είναι 4.105 χλστ. μήκος (3.996 χλστ. το 3ης γενιάς) και 1.755 χλστ. πλάτος (1.749 χλστ.). Μόνο το μεταξόνιο παρέμεινε ίδιο στα 2.540 χλστ.
Πρακτικό εσωτερικό με αρκετούς χώρους
Όπως εξωτερικά, έτσι και το εσωτερικό το νέου Citroen C3 δεν έχει καμία σχέση με του προηγούμενου μοντέλου. Το ταμπλό ξεχωρίζει αμέσως για τον οριζόντιο σχεδιασμό του και επίπεδα που χωρίζεται. Το μεσαίο μέρος είναι σαν ένα μεγάλο ράφι και φιλοξενεί στο κέντρο την οθόνη αφής των 10,25 ιντσών. Πιο χαμηλά είναι οι αεραγωγοί και ακριβώς πιο κάτω τα φυσικά χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματιστικού. Στο πάνω «ράφι» έχει ενσωματωθεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις βασικές ενδείξεις και το trip computer. Νέο είναι και το τιμόνι με το οβάλ σήμα της Citroen, τον τετραγωνισμένο σχεδιασμό και τη μικρή διάμετρο. Η κατασκευή συνολικά του εσωτερικού με τα σκληρά πλαστικά εμφανίζει γεροδεμένη συναρμογή, ενώ ευχάριστη νότα αποτελεί το υφασμάτινο τμήμα στο μεσαίο μέρος του ταμπλό. Το νέο C3 ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες λειτουργίες συνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto, ασύρματη φόρτιση smartphone, WiFi) και πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας (αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, διατήρηση λωρίδας, ανάγνωση σήμανσης κ.λπ,).
Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων ωφέλησε τους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Σύμφωνα με τη Citroen προσφέρει 30 χλστ. επιπλέον «αέρα» στα κεφάλια των φιλοξενούμενων, 19 χλστ. επιπλέον πλάτος στους αγκώνες των εμπρός επιβατών και 21 χλστ. στους πίσω. Επίσης, η Citroen δηλώνει ότι ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι ο μεγαλύτερος της κατηγορίας. Όπως διαπιστώσαμε και εμείς, στο πίσω κάθισμα κάθονται άνετα και πολύ αναπαυτικά (όπως και στα μπροστινά) δύο άτομα και πιο ψηλά, ενώ το σχεδόν επίπεδο σχήμα του και το αρκετό ωφέλιμο πλάτος διευκολύνουν έναν ακόμα στη μέση. Το πορτ μπαγκάζ με το τετραγωνισμένο σχήμα μεγάλωσε κατά 10 λίτρα και μετρά τώρα 310 λίτρα, μια τιμή που το τοποθετεί κάτω του μέσου όρου των περίπου 350 λίτρων στα supermini.
Παραδοσιακά πολύ άνετο στην οδήγηση
Βασιζόμενο σε ολοκαίνουργια πλατφόρμα(Smart Car Platform), το νέο Citroen C3 (και το ë-C3) εφοδιάζονται στάνταρ με την καινοτόμο ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushion (διπλά προοδευτικά υδραυλικά στοπ). Μαζί με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, το νέο γαλλικό supermini εμφανίζει ένα «βελούδινο» πάτημα στο δρόμο (ειδικά το ηλεκτρικό) και με τη συνδρομή των καθισμάτων Citroen Advanced Comfort είναι πολύ «χαλαρωτικό». Ακόμα πιο πολύ το ηλεκτρικό μοντέλο λόγω απουσίας θορύβων, αν και το βενζίνης είναι πιο συμμετοχικό στην οδήγηση. Φυσικά, ανεξαρτήτως κινητήρα το νέο Citroen C3 δεν φτιάχτηκε για να προσφέρει σπορ αίσθηση, αλλά για να ταιριάζει την υψηλή άνεση με το κράτημα ιδανικά σε όποια διαδρομή, όπως διαπιστώσαμε κατά την οδήγησή του στους δρόμους της Αυστρίας. Σημαντική διαφορά σε σχέση με το προγενέστερο C3 αφορά και τη μεγάλη αύξηση της απόστασης από το έδαφος, αφού τώρα μετρά 197 χλστ. έναντι 135 χλστ. το προγενέστερο C3. Έτσι, εκτός από το ότι διευκολύνει την επιβίβαση και αποβίβαση, είναι σε θέση να πατήσει πιο εύκολα σε βατούς χωματόδρομους, αλλά και να περάσει πιο αναίμακτα από σαμαράκια και διάφορες έντονες ανωμαλίες των δρόμων.
Ηλεκτρικό, υβριδικό και αμιγώς βενζίνης
Όπως αναφέραμε στην εισαγωγή, το νέο Citroen C3 θα είναι για πρώτη φορά στα 22 χρόνια καριέρας του διαθέσιμο με αμιγώς ηλεκτρικό και υβριδικό. Επίσης, την γκάμα πλαισιώνει και ο 1.2 PureTech 100, ενώ όπως αναμένονταν, ο πετρελαίου 1.5 BlueHDi πλέον δεν υφίστανται. Ο γνωστός και πολυβραβευμένος αμιγώς βενζίνης 3κύλινδρος 1.200άρης turbo με τα 101 άλογα και τα 205 Nm ροπής συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Εμφανίζει γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, είναι πρόθυμος στο πάτημα του δεξιού πεντάλ και γενικά κινεί άνετα το αμάξωμα των 1,2 τόνων.
Το αμιγώς ηλεκτρικό με τους 113 ίππους επιταχύνει γοργά μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα (11,0 δλ) και αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 44 kWh. Η Citroen ανακοινώνει αυτονομία σε μεικτή χρήση έως 326 χλμ. ή μέχρι 459 χλμ. στην πόλη. Η στάνταρ φόρτιση από παροχή εναλλασσόμενου (AC) ρεύματος, από 20 έως 80%, διαρκεί περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά σε παροχή ισχύος 7kW, ενώ στα 11 kW απαιτούνται 2 ώρες και 50 λεπτά. Αν υπάρχει ταχυφορτιστής 100 kW, τότε η όλη διαδικασία δεν υπερβαίνει τα 26 λεπτά.
Πιο μετά θα κάνει την εμφάνισή του και το υβριδικό σύνολο 48V των 1.2 λτ. με τους 100 ίππους και τα 205 Nm και το εξηλεκτρισμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ë-DCS6, με το ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα των 28 ίππων και 55 Nm. Ο υβριδικός αυτός κινητήρας επιτρέπει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε ήπιες συνθήκες, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Όπως έχουμε δει σε άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis (π.χ. Peugeot 208 Hybrid και Opel Corsa Hybrid), το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει συνολικά πάρα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Μένει να το επιβεβαιώσουμε και στην πράξη, όταν το οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους.
C3 1.2 PureTech | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 101/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 205/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,6 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 183 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 5,6 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 126 |
Βάρος (κιλά) | 1.226 |
ë-C3 | |
Ισχύς (PS) | 113 |
Ροπή (Nm) | 125 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,0 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 132 |
Κατ/λωση (kWh/100 χλμ.) | 17,1 |
Μπαταρία (kWh) | 44 |
Αυτονομία (χλμ.) | 326 |
Βάρος (κιλά) | 1.491 |