Ντέμπορα Χάρι: Επιβίωσε από ναρκωτικά, βιασμό, ληστείες και κλείνει ηρωικά τα 78 της χρόνια

Forever Woman

Punk σύμβολο, fashion icon, μούσα του Γουόρχολ.

Η frontwoman των θρυλικών Blondie σήμερα γίνεται 78 ετών. Και είναι ακόμα εδώ.

Μια από τις πιο ερωτικές τραγουδίστριες που ανέβηκαν ποτέ σε σκηνή συναυλίας, με αυθεντική και ακατέργαστη σεξουαλική ενέργεια, ροκ αυθάδεια και αισθησιακή κίνηση η τραγουδίστρια των Blondie άφησε πολύ ισχυρό στίγμα στην παγκόσμια μουσική σκηνή.

Όταν η Ντέμπι Χάρι έγινε διάσημη σε ολόκληρο τον πλανήτη ως η χαρισματική τραγουδίστρια του συγκροτήματος Blondie ήταν ήδη 31 ετών. Μέχρι τότε είχε προλάβει να ζήσει τα πάντα. Ίσως γι΄αυτό άντεξε άντεξε όλη εκείνη την πίεση σαν frontwoman των θρυλικών Blondie.

Όταν ήταν 4 ετών οι γονείς της τής είπαν ότι ήταν υιοθετημένη. Η αποκάλυψη αυτή σημάδεψε την ψυχή της Χάρι που ήθελε διακαώς να βρει τη βιολογική της μητέρα και τελικά το κατάφερε στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Ήταν μία πιανίστρια, η οποία, όμως, επέλεξε να μην κρατήσει καμία επαφή με την κόρη της ακόμα και τότε. Πολύ πριν από αυτό, η Ντέμπι είχε ήδη περάσει μία πολύ σοβαρή πνευμονία, η οποία παραλίγο να της κοστίζει τη ζωή, είχε εργαστεί για αρκετό καιρό στο BBC, είχε κάνει στενή παρέα με τον Άντι Γουάρχολ, συχνάζοντας στο νεοϋορκέζικο The Factory, είχε γλιτώσει από μία βαθιά άγρια και κακοποιητική σχέση, είχε υπάρξει οδηγός στο βανάκι που μετάφερε το θρυλικό συγκρότημα New York Dolls, είχε φτιάξει ένα γυναικείο γκρουπ, τις Stilettos.

Ο έρωτας που γέννησε μια θρυλική μπάντα

Έτσι, αγέρωχη, νέα, σέξι και αυτοκαταστροφική τη γνώρισε ο κιθαρίστας Κρις Στέιν, ο άντρας με τον οποίο έζησε μαζί 13 ολόκληρο χρόνια και ο οποίος υπήρξε ο ουσιαστικός δημιουργός πίσω από την τεράστια, παγκόσμια επιτυχία της. Τους υπέροχους Blondie.

Ανάμεσα τους γεννήθηκε ένας μεγάλος έρωτας που αποτέλεσε σήμα κατατεθέν στους ροκ και πανκ κύκλους της δεκαετίας του 1970, μέχρι τον οριστικό χωρισμό τους το 1989.

Το 2002 στα 57 της ανακηρύχθηκε η 18η πιο σέξι καλλιτέχνιδα όλων των εποχών από το VH1’s 100 Sexiest Artists και σήμερα στα 78 της παραμένει απλώς ένα είδωλο.

Η ίδια ποτέ δεν έκρυψε την πλαστική επέμβαση που έχει κάνει, συγκρίνοντάς την ανέμελα με έναν απλό εμβολιασμό κατά της γρίπης.

Μιλώντας πριν μερικά χρόνια στους New York Times με αφορμή την έκδοση της αυτοβιογραφίας τηςμε τίτλο “Face It”, η τραγουδίστρια των Blondie θυμάται την ελευθερία (και την αγριότητα) της Νέας Υόρκης στη δεκαετία του ’70 όταν μαζί με τον για χρόνια σύντροφό της στο συγκρότημα και στη ζωή, τον Κρις Στάιν, αποτελούσαν ένα από τα πιο εμβληματικά ζεύγη στη ζωή (και κυρίως στη νύχτα) της πόλης που τότε πράγματι δεν κοιμόταν ποτέ.

Παρότι χώρισαν το 1987 – την ημέρα που πέθανε ο Άντι Γουόρχολ, όπως σημειώνει – παρέμειναν κολλητοί φίλοι και συνεργάτες, ενώ η Ντέμπι Χάρι είναι και νονά στις δύο κόρες του Στάιν από τον γάμο του με την ηθοποιό Μπάρμπαρα Σικουράντζα το 1999.

“Μου είναι δύσκολο να μην κοιτάζω το παρελθόν κάτω από ένα ρομαντικό πρίσμα”, λέει. “Συχνά ήταν ζόρικα τα πράγματα, αλλά τον περισσότερο καιρό ήμασταν ευτυχισμένοι. Οι προσωπικότητές μας λειτουργούσαν συνδυαστικά – τα δικά του ελαττώματα με τα δικά μου ελαττώματα. Αν μας ένωνες με κάποιον τρόπο, θα δημιουργούσες μια φοβερή οντότητα. Τώρα που το σκέφτομαι θα έπρεπε ίσως να προσθέσω μια υποσημείωση στο εξώφυλλο του βιβλίου: ‘Δεν είμαι βέβαιη αν όλα αυτά ήταν αληθινά ή όχι'”.

Στο βιβλίο πάντως καταγράφονται με ειλικρίνεια ακόμα και οι πιο δύσκολες, σκοτεινές και τραυματικές πτυχές της ζωής της: εκείνος ο βίαιος και διαρκώς απειλητικός ερωτικός της σύντροφος (που ενέπνευσε και το γνωστό τραγούδι των Blondie, “One Way or Another”) πριν από τον Στάιν, τα τραγικά λάθη που έκανε το γκρουπ στα δισκογραφικά του συμβόλαια, ο απατεώνα μάνατζερ που είχε “ξεχάσει” να πληρώσει τους φόρους της Χάρι και του Στάιν, ο εθισμός σε διάφορες ουσίες και εκείνη η φριχτή εποχή γύρω στα 1982 όταν ο Κρις Στάιν διαγνώστηκε με σπάνια και εξαιρετικά κρίσιμη αυτοάνοση ασθένεια και δεν μπορούσε να πληρώσει το τεράστια έξοδα της θεραπείας.

Τότε ήταν που το ζευγάρι αποφάσισε να πουλήσει έναν πίνακα του Ζαν-Μισέλ Μπασκιά που είχε στην κατοχή του αντί μεγάλου ποσού το ύψος του οποίου δεν θυμάται ακριβώς η Ντέμπι Χάρι αλλά σίγουρα ήταν αρκετά μηδενικά παραπάνω από την τιμή που τον είχαν αγοράσει (γύρω στα 300 δολάρια) όταν ακόμα ο Μπασκιά ήταν γνωστός μόνος στους κύκλους του νεοϋορκέζικου underground.

Η νύχτα που βιάστηκε

Το πιο τρομακτικό όμως περιστατικό από αυτά που αφηγείται στο βιβλίο έχει να κάνει με εκείνη τη νύχτα που “εγώ κι ο Κρις δεν είχαμε να πληρώσουμε τα λεφτά που χρωστάγαμε σ’ εκείνον τον άντρα με τα μάτια σαν πινέζες και τη μακριά, δερμάτινη καπαρντίνα”, ο οποίος τους έβαλε το μαχαίρι στο λαιμό μέσα στο σπίτι τους και στη συνέχεια βίασε τη Ντέμπι Χάρι και έφυγε με την κιθάρα του Στάιν την ώρα που ο συγκάτοικός τους ροχάλιζε ανέμελα στο διπλανό δωμάτιο.

“Νομίζω πιο πολύ ντράπηκα τότε παρά φοβήθηκα” λέει σήμερα. Δεν μου αρέσει γενικά να κολλάω στο παρελθόν. Συμβαίνει κάτι, κι αν είσαι τυχερός μαθαίνεις απ΄ αυτό και συνεχίζεις”.

Σε πιο ελαφρύ τέμπο, θυμάται κι εκείνη τη μέρα που ο David Bowie της έδειξε το πέος του στα παρασκήνια μιας κοινής περιοδείας του με τους Blondie και τον Iggy Pop. “Ευτυχώς, ο Iggy συγκρατήθηκε και δεν έκανε το ίδιο γιατί τότε θα αισθανόμουν πραγματικά μειονεκτικά”, λέει γελώντας.

Ο τρόπος που γράφει για το σεξ και τη φήμη είναι στεγνός και ειλικρινής, όπως και όταν μιλάει για το ρόλο της ως πανκ σεξουαλικό σύμβολο που κοσμούσε τα υπνοδωμάτια μυριάδων οπαδών του γκρουπ ανά τον πλανήτη: “Μου αρέσει που ήταν η εικόνα μου στον τοίχο και βοηθούσε στην ‘ψυχαγωγία’ των οπαδών.

Το σεξ είναι αυτό που κάνει να συμβαίνουν τα πάντα. Το σεξ είναι ο λόγος που οι άνθρωποι ντύνονται όμορφα, πλένονται, χτενίζουν τα μαλλιά τους και βουρτσίζουν τα δόντια τους“.

Fashion idol

Μ’ αρέσει πολύ να ντύνομαι. Αισθάνομαι ότι έτσι μπαίνω στον χαρακτήρα της “Μπλόντι”, κάτι που μου δίνει θάρρος και τόλμη. Και το έχω κάνει με πολλούς τρόπους – ακολουθώντας το πανκ ή φορώντας τουαλέτες. Στη δεκαετία του ’70 συνεργάστηκα με τον Στιβ Σπράους, έναν υπέροχο σχεδιαστή μόδας.

Ζούσαμε στο ίδιο κτίριο μια εποχή και με κορόιδευε για τα κουρέλια που φορούσα – “πώς μπορείς να ντύνεσαι έτσι” μου έλεγε. Και άρχισε τότε να με ντύνει και να μου δείχνει πώς να αναδεικνύω το σώμα μου. Του άρεσαν πολύ τα χρώματα, τα φωσφοριζέ και ιριδίζοντα. Τα χρώματα ήταν ένας τρόπος για μένα να σκέφτομαι τα τουρ. Διάλεγα ένα- δυο χρώματα και με αυτά έπλαθα το περιβάλλον για τις συναυλίες μου.

Όταν η Ντέμπι γνώρισε τον Άντι

Το 1980 ο Άντι Γουόρχολ την απαθανάτισε σε μεταξοτυπία με ακρυλικό και μελάνι και 31 χρόνια αργότερα, στις 29 Ιουνίου 2011, ο καμβάς διατέθηκε προς πώληση έναντι του αστρονομικού ποσού των 5,5 εκατομμυρίων λιρών.

Εκτός από τραγουδίστρια, η Ντέμπι Χάρι έκανε σόλο καριέρα και εμφανίστηκε σε τηλεοπτικές σειρές και κινηματογραφικές ταινίες. Νοσηλεύτηκε πολλές φορές λόγω χρήσης ναρκωτικών και το 2014 αποκάλυψε πως είναι αμφιφυλόφιλη.

Να στη ζωή της έχει κάνει τα πάντα: οδηγούσε τη λιμουζίνα των New York Dolls, είχε πέσει σε κώμα από πνευμονία, δούλεψε για το BBC, πούλησε εκατομμύρια δίσκους… η λίστα είναι ατελείωτη. Κατάφερε όμως και επιβίωσε από τα πάντα.

Επιβίωσε μέσα στις απίστευτες κακουχίες της showbiz των 80’ς, μία απόλυτα σκληρή περίοδο για να είναι κανείς διάσημος. Και είναι ακόμα εδώ.

“Όλοι κάνουμε λάθη στη ζωή μας, το ζήτημα είναι να μαθαίνουμε από αυτά και τελικά να κάνουμε άλλα λάθη, καινούρια”.

Πηγή: womantoc.gr