Wearables: Μας βοηθούν; Και πως;

ρολόγια αυτό-παρακολούθησης

Tα φορητά μέσα τεχνολογίας ανήκαν στις 3 επικρατέστερες τάσεις του fitness

Σε μία διεθνή έρευνα που δημοσίευσε το Αμερικανικό Κολλέγιο Ιατρικής Άσκησης τα φορητά μέσα τεχνολογίας ανήκαν στις 3 επικρατέστερες τάσεις του fitness από το 2016 έως και το 2021. Eιδικά τις χρονιές 2016,2017,2019 και 2020 ήταν στην κορυφή.

Η αυτό-παρακολούθηση είναι ένα ισχυρό εργαλείο μεταβολής της συμπεριφοράς. Έχει αποδειχθεί ως αποτελεσματική στρατηγική στην επίτευξη στόχων και βελτίωσης της φυσικής κατάστασης μέσω της άσκησης και διατροφής. Πολλοί επιτυχημένοι διαιτολόγοι συμβουλεύουν το εξής πριν την έναρξη ενός προγράμματος διατροφής: Για μία εβδομάδα να καταγράφουμε κάθε ημέρα κάθε τι που τρώμε ή πίνουμε. Αυτή η καταγραφή μας βοηθά να συνειδητοποιήσουμε τις συνήθειες που μας οδήγησαν στον διαιτολόγο εξαρχής. Τι πρέπει να αφαιρέσουμε και τι να εισάγουμε στη διατροφή μας όπως και πώς πρέπει να προσαρμόσουμε την ενεργητικότητα μας. Για παράδειγμα, άτομα που η ζωή τους είναι κυρίως καθιστική μπορεί να μην συνειδητοποιούν πόσο λίγο πραγματικά κινούνται και πόσο άνισα πολύ τρώνε.

Ρολόγια αυτό-παρακολούθησης

Τα ρολόγια αυτό-παρακολούθησης λοιπόν μας βοηθούν να καθιερώσουμε στην καθημερινότητα μας ένα πρόγραμμα για επίτευξη καλής υγείας. Κυρίως δίνοντάς μας κίνητρα για κίνηση και άσκηση. Η αυτό-παρακολούθηση όμως μπορεί ίσως να συνδέεται και με αρνητικές ψυχολογικές συνέπειες. Το να παρακολουθούμε εμμονικά το σωματικό βάρος και ποσοστό λίπους έχει συνδεθεί με χαμηλά επίπεδα αυτοεκτίμησης ή/και υψηλά επίπεδα άγχους.

Επιπλέον, αρκετές εφαρμογές των wearables στην προσπάθεια να δώσουν κίνητρο, παρασύρουν σε συμμετοχή σε ομάδες με ανταγωνιστικό χαρακτήρα και σύγκριση μεταξύ των μελών. Κάθε μέλος της ομάδας μπορεί να αγχωθεί προκειμένου να φανούν καλύτερες επιδόσεις ή σωματομετρικά δεδομένα. Το πρόβλημα παρουσιάζεται κυρίως όταν τίθενται μη ρεαλιστικοί στόχοι. Καθώς το μέλος παρασύρεται από την ομάδα. Ενδεχομένως δεν έχει την ικανότητα να κρίνει τα δεδομένα και τις δυνατότητες ή και περιορισμούς του ίδιου του εαυτού. Ένας ειδικός όμως της διατροφής και ένας της άσκησης μπορεί να καθοδηγήσει το άτομο με ασφάλεια στο να τεθούν οι σωστοί στόχοι. Η χρήση των wearables είναι η παρακολούθηση και όχι η καθοδήγηση.

Δείτε ακόμα
Τρέξιμο: Tips για αρχάριους

Διαβάστε
ακόμα