Ταξίδι στον χρόνο: Η εξέλιξη της γυναικείας μόδας από το 1900 μέχρι σήμερα

Image by lookstudio on Freepik

Η εξέλιξη της γυναικείας μόδας από το 1900 μέχρι σήμερα

Η γυναικεία μόδα έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές από το 1900 μέχρι σήμερα. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά τις κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές αλλαγές που έχουν συμβεί κατά τη διάρκεια του 20ου και του 21ου αιώνα. Παρακάτω είναι μια σύντομη επισκόπηση της εξέλιξης της γυναικείας μόδας από το 1900 μέχρι σήμερα:

1900-1910: Η Εδουαρδιανή εποχή προσέφερε στενές μέσες, έντονα φουσκωτά μανίκια και μακριές φούστες που καλύπτουν τους αστραγάλους. Στα τέλη της εδουαρδιανής εποχής, οι γυναίκες φορούσαν φούστες σε σχήμα “Σ”, με την μπροστινή πλευρά να υπογραμμίζει την κοιλιά. Τα φορέματα ήταν φτιαγμένα από βαριά υφάσματα όπως το βελούδο και τη σατέν.

1920s: Η δεκαετία του 1920 ήταν η εποχή των flappers. Οι φούστες έγιναν πιο σύντομες, φτάνοντας σχεδόν στο γόνατο, και τα φορέματα είχαν μια πιο ριχτή γραμμή. Αυτή η δεκαετία έφερε μεγάλες αλλαγές στη μόδα. Τα φορέματα χάνουν τη μορφή τους και γίνονται πιο ελεύθερα, σε στιλ flapper. Επίσης, η μόδα των σύντομων μαλλιών γίνεται δημοφιλής.

1930s: Οι γραμμές έγιναν πιο γυναικείες και κομψές, με τονίσεις στις καμπύλες του σώματος. Η μόδα γίνεται πιο γυναικεία, με τα φορέματα να αγκαλιάζουν το σώμα. Η επίδραση του Hollywood είναι έντονη, με τις σταρ του κινηματογράφου να διαμορφώνουν τα ιδανικά της ομορφιάς.

1940s: Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η μόδα ήταν πιο λιτή λόγω των περιορισμών στα υλικά. Μετά τον πόλεμο, η Dior πρότεινε τη “Νέα Εμφάνιση”, με φουσκωτά φορέματα και στενές μέσες. Τα υφάσματα ήταν περιορισμένα λόγω του πολέμου, οπότε η μόδα ήταν λιτή. Τα παντελόνια γίνονται πιο δημοφιλή για τις γυναίκες, καθώς πολλές εργάζονταν σε βιομηχανίες.

1950s: Η γυναικεία εμφάνιση ήταν υπερβολικά γυναικεία, με πλούσιες φούστες και στενά τοπ. Αυτή η δεκαετία έφερε τον αναβλητικό γυναικείο στιλ πίσω. Οι φούστες ήταν φαρδιές και πλούσιες, συχνά με crinolines από μέσα.

1960s: Η δεκαετία του 1960 εισήγαγε την mod μόδα, τις μίνι φούστες και τις φωτεινές, τολμηρές αποχρώσεις. Από τα A-line φορέματα μέχρι τη μόδα του Λονδίνου και της Mary Quant, τα 60s είναι γνωστά για τον πειραματισμό και την ελευθερία. Επίσης, τα πρώτα miniskirts κάνουν την εμφάνισή τους.

1970s: Ήταν η δεκαετία του disco, των μεγάλων γολφών και των λαμπερών υλικών. Η μόδα των 70s περιλαμβάνει τα bell-bottom παντελόνια, τα psychedelic prints, και τα maxi φορέματα. Επιπλέον, η παγκόσμια κουλτούρα, όπως το bohemian και το hippie στιλ, είχε μεγάλη επιρροή.

1980s: Εμφανίστηκαν οι υπερβολικοί ώμοι, τα λαμπερά υλικά και η πανκ επιρροή. Αυτή η δεκαετία ήταν γεμάτη υπερβολές. Οι ώμοι ήταν φαρδιοί, τα χρώματα έντονα, και η μόδα ήταν επηρεασμένη από την pop κουλτούρα και τα μουσικά βίντεο.

1990s: Grunge, minimalism και τα πρώτα σημάδια της ψηφιακής κουλτούρας. Η grunge μόδα, τα jeans, τα oversized T-shirts και τα crop tops ήταν δημοφιλή. Επίσης, εισάγεται η minimalistic αισθητική.

2000s: Τα logos ήταν παντού, η γυναικεία μόδα είχε μια μεγάλη ποικιλία από hip-hop επιρροές μέχρι boho chic. Με τον έλεγχο των brands και των logos, η μόδα των 2000s περιλαμβάνει έντονες αποχρώσεις, cargo παντελόνια, και τα έντονα prints.

2010s: Αναβίωση των vintage τάσεων, η επιρροή των influencers στο Instagram και το athleisure γίνονται δημοφιλή. Η δεκαετία είχε πολλές τάσεις, όπως το athleisure, τα oversized πανωφόρια, και την επαναφορά των 90s. Επιπλέον, τα social media, ιδιαίτερα το Instagram, άρχισαν να έχουν επιρροή στη μόδα, καθώς οι influencers και οι fashion bloggers καθόριζαν τάσεις και διαμόρφωναν την καταναλωτική συνείδηση.

2020s: Η μόδα εστιάζει στην βιωσιμότητα, τη διαφάνεια στην παραγωγή και την πολυπολιτισμικότητα. Οι τάσεις είναι πιο ποικίλες από ποτέ, με τα social media να παίζουν κρίσιμο ρόλο στον καθορισμό του τι είναι “in”. Η βιωσιμότητα στη μόδα έγινε κεντρικό θέμα. Οι καταναλωτές αρχίζουν να αναζητούν μάρκες που είναι διαφανείς στις πρακτικές τους και δίνουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα. Οι διαχρονικές και κλασικές επιλογές γίνονται πιο δημοφιλείς, καθώς οι καταναλωτές επιθυμούν να αγοράζουν ρούχα που θα διαρκέσουν περισσότερο.

Πανδημία COVID-19: Η πανδημία άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι βλέπουν και καταναλώνουν τη μόδα. Με περισσότερους ανθρώπους να εργάζονται από το σπίτι, η έμφαση μετακινήθηκε στα άνετα ρούχα – η μόδα “loungewear” έγινε εξαιρετικά δημοφιλής.

Καθώς περνάμε από δεκαετία σε δεκαετία, είναι σαφές ότι η γυναικεία μόδα αντανακλά τις ευρύτερες κοινωνικές αλλαγές που συμβαίνουν γύρω της.

Image by lookstudio on Freepik

Διαβάστε
ακόμα