Ένα δημοφιλές που αποτελεί «κλασική» αξία.
Η Hyundai διαθέτει μια μεγάλη γκάμα από αυτοκίνητα κάθε μεγέθους, ισχύος και τεχνολογίας κινητήρων, καλύπτοντας τις ανάγκες και απαιτήσεις όλων των αγοραστών. Ανάμεσα στην πληθώρα των αξιόλογων μοντέλων, ένα δημοφιλές αποτελεί «κλασική» αξία, για όσους θέλουν οικογενειακό χάτσμπακ με αποδοτικό κινητήρα, φουλ εξοπλισμό και σε πολύ προσιτή τιμή αγοράς.

Ο λόγος για το νέο Hyundai i30 Hatchback 1.5 T-GDI 140 PS 48V Hybrid, το οποίο εδώ και λίγο καιρό διατίθεται σε ακόμα πιο χαμηλή τιμή, από μόνο 22.790 ευρώ (24.590 ευρώ πέρυσι). Ποσό που είναι αν μη τι άλλο πιο βατό έναντι άλλων μικρομεσαίων χάτσμπακ με ανάλογη ισχύ και βρίσκεται στα επίπεδα των πιο οικονομικών μικρών SUV. Ο στάνταρ εξοπλισμός από την αρχική έκδοση Premium είναι πλουσιοπάροχος σε όλα τα επίπεδα (ασφάλεια, ανέσεις κ.λπ.). Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών με πλοήγηση και υπηρεσίες τηλεματικής Hyundai Bluelink, ψηφιακό πίνακα οργάνων, κάμερα οπισθοπορείας, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματη έκτακτη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, αυτόματη ρύθμιση υψηλής και μεσαίας σκάλας φώτων, όλο το ηλεκτρικό πακέτο ανέσεων, μηχανικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.λπ. Επιπρόσθετα, όπως όλα τα νέα Hyundai, έτσι και το i30 συνοδεύεται με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση δίχως όριο χιλιομέτρων.
Την κίνηση του i30 ΗΒ των 22.790 ευρώ αναλαμβάνει το αποδοτικό «εξηλεκτρισμένο» τετρακύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο DOHC D-CVVT των 1.482 κ.εκ. Η μέγιστη ισχύς του φτάνει τους 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και η ροπή τα 253 Nm στις 1.500-3.000 σ.α.λ., ενώ επιπλέον δύναμη 17 ίππων και πρόσθετη ροπή εξασφαλίζει η ηλεκτρογεννήτρια του 48V Hybrid συστήματος. Στην πράξη ο εν λόγω κινητήρας διακρίνεται αμέσως για την ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία και τη γραμμική απόδοση, από τις χαμηλές στροφές έως το πιο υψηλό φάσμα. Με το εύχρηστο και σωστής κλιμάκωσης 6τάχυτο σασμάν (συνδυάζεται και με το διπλού συμπλέκτη 7DCT σε τιμή από 25.490 ευρώ), επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 197 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σε συνθήκες μεικτής οδήγησης στη δοκιμή του αυτοκινήτου βρέθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 133 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μόνο 85 ευρώ.

Το ιδιαίτερα πολιτισμένο και στην οδήγηση Hyundai i30 1.5 T-GDI 48V Hybrid 140 HP κάνει αμέσως τον οδηγό του να αισθάνεται ασφαλής και του δίνει τη δυνατότητα να κάνει ξεκούραστα χιλιόμετρα. Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (ημιάκαμπτος άξονας στα περισσότερα μικρομεσαία), μαζί με το κατάλληλο σετάρισμα ενδιάμεσου «σφιξίματος», ταιριάζει ιδανικά την άνεση με το κράτημα. Το μικρομεσαίο 5θυρο Hyundai ταξιδεύει με σιγουριά και καλύπτει εύκολα εκατοντάδες χιλιόμετρα στους αυτοκινητόδρομους, ωστόσο δεν θα «αρνηθεί» και στο στρίψιμο υπό πίεση. Σε διαδρομές με στροφές οι τροχοί του πατάνε πολύ καλά και το αυτοκίνητο πάλι εμφανίζει πεισματική ουδετερότητα, ακόμα και σε άτσαλες αλλαγές κατεύθυνσης.
Την προσοχή που έχει δείξει η Hyundai σε κάθε τομέα του i30, την επισφραγίζει και το πολύ καλής κατασκευής εσωτερικό του. Τα μαλακά υλικά σε πολλές επιφάνειες του ταμπλό και των θυρών, η γεροδεμένη συναρμογή, οι σωστοί αρμοί, μέχρι και οι soft touch διακόπτες αποδεικνύουν ότι όλα είναι σωστά «τακτοποιημένα». Από πλευράς διαθέσιμων χώρων, το i30 Hatchback προσφέρει αρκετά ικανοποιητικές ανέσεις στο εσωτερικό του για επιβάτες με ύψος και άνω του μέσου όρου. Το πορτ μπαγκάζ των 357 λίτρων με το κανονικό σχήμα εξυπηρετεί, ενώ όσοι θέλουν περισσότερο χώρο για τα μπαγκάζια, τότε θα κοιτάξουν είτε το i30 Fastback (450 λτ.), είτε το πιο πρακτικό i30 Tourer (602 λτ.).









