Από ένα καινούργιο αυτοκίνητο οι απαιτήσεις των πελατών είναι πολλές και αυξημένες σε όλα τα επίπεδα.
Λογικό άλλωστε αφού πλέον φθηνά και «φτωχά» σε εξοπλισμό νέα αμάξια δεν υπάρχουν όπως παλιά. Τη σημερινή εποχή δε νοείται νέο μοντέλο που να μην είναι εξοπλισμένο με όλα τα συστήματα ασφαλείας, συνδεσιμότητας και διάφορα ακόμα αξεσουάρ. Όταν μάλιστα πρόκειται για κάποιο αυτοκίνητο προερχόμενο από τη δημοφιλέστατη κατηγορία των SUV, τότε εκτός άλλων θα πρέπει να εξασφαλίζει και όσο το δυνατόν μεγαλύτερες ανέσεις.
Όλα τα παραπάνω απαιτούμενα και πολλά ακόμα θα τα βρει κανείς στο μεγαλύτερο Β-SUV της αγοράς, το νέο Hyundai Kona. Στην πράξη απέχει πολύ από την πλειοψηφία των B-SUV σε διαστάσεις και χώρους, αφού είναι πιο κοντά στα C-SUV και κάποια από αυτά είναι μικρότερα από το Kona. Συγκεκριμένα το νέο Kona έχει μήκος 4.350 χλστ. (4.325 χλστ. το πρώτης γενιάς Tucson), πλάτος 1.825 χλστ., ύψος 1.570 χλστ. και μεταξόνιο 2.660 χλστ. Η αισθητή συνολική αύξηση του συνολικού όγκου συγκριτικά με το προγενέστερο Kona γίνεται αμέσως ορατή, ενώ οι ανάγλυφες επιφάνειες του αμαξώματος τονίζουν την πιο δυναμική και επιβλητική του παρουσία.
Με τέτοια αύξηση διαστάσεων που δέχτηκε το νέο Kona, δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι τοποθετείται στην κορυφή των B-SUV στον τομέα των χώρων, οι οποίοι συγκρίνονται και με C-SUV μοντέλων. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται με άπλα, όπως και όσοι θα φιλοξενηθούν στο πίσω κάθισμα. Εκεί ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι αρκετός και για τους ψηλούς, συν του ότι το αρκετό πλάτος διευκολύνει τη μετακίνηση τριών ατόμων πίσω. Εξίσου γενναιόδωρο είναι το νέο Kona και με την ευρυχωρία του πορτ μπαγκάζ των 466 λίτρων, μιας και δεν έχει αντίπαλο στα B-SUV, ενώ και εδώ κοντράρεται με μικρομεσαία SUV. Κατά τα λοιπά η συναρμογή βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο, όπως και η ψηφιακότητα μέσω των δύο οθονών των 12,3 ιντσών που ενσωματώνονται αρμονικά σε ένα ενιαίο πάνελ. Θετικές κριτικές αποσπούν με τη σειρά τους η βολική θέση οδήγησης και η πολύ καλή εργονομία στο μοντέρνο ταμπλό του νέου Kona.
Από το αρχικό επίπεδο Premium, το νέο Kona των 25.290 ευρώ εξοπλίζεται με ό,τι ζητά κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, όπως: 7 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, κάμερα παρακολούθησης κατάστασης οδηγού, Full LED φώτα εμπρός, αυτόματη λειτουργία φώτων, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, κάμερα οπισθοπορίας, οθόνη πολυμέσων και πλοήγησης 12,3 ιντσών, όλες τις γνωστές ανέσεις και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Αρχικός κινητήρας είναι ο γνωστός 1.000άρης turbo των 120 ίππων και 200 Nm ροπής με στάνταρ με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V για πιο ομαλές εκκινήσεις και πρόσθετη δύναμη κατά την επιτάχυνση. Οι επιδόσεις ικανοποιούν και ακόμα πιο πολύ η ραφιναρισμένη του λειτουργία και ο πολύ καλός σε αίσθηση και κούμπωμα λεβιές του 6τάχυτου κιβωτίου. Τα ανώτερα χαρακτηριστικά του νέου Kona γίνονται αισθητά και από τον τρόπο που πατάει στο δρόμο, γιατί και σε αυτό τον τομέα μοιάζει πιο πολύ με C-SUV παρά με B-SUV. Οι όποιοι θόρυβοι και κραδασμοί φιλτράρονται με επιτυχία, όπως το ίδιο ισχύει και για τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι κλίσεις στις στροφές διατηρούνται σε λογικά επίπεδα, δείγμα του πόσο καλά έχουν ταιριάξει οι μηχανικοί της Hyundai τη σταθερότητα με την άνεση, συνοδεία αυξημένης πιστότητας από την αίσθηση και το βάρος του τιμονιού.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 120/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/2.000-3.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,7 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 180 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 8,1 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 125 |
Βάρος (κιλά) | 1.395 |
*Δοκιμής |