Οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν τα επείγοντα και όχι τα σπουδαία

Ο λόγος είναι ότι τα σπουδαία πράγματα σπάνια φαίνεται ότι πρέπει να γίνουν ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ, ενώ τα επείγοντα πάντα φαίνεται ότι πρέπει να χειριστούν αμέσως.

Οι περισσότεροι άνθρωποι αποτυγχάνουν στο να βάζουν προτεραιότητες. Ας δούμε τώρα μερικές βασικές οδηγίες χρήσεως που θα σας βοηθήσουν να μάθετε να βάζετε προτεραιότητες και να εκμεταλλεύεστε καλύτερα το χρόνο σας. 

1. Το να βάζεις προτεραιότητες στον καθημερινό σου σχεδιασμό, περιορίζει σημαντικά τις αντιπαραγωγικές δραστηριότητες και σε βοηθάει να κερδίσεις πολύτιμο χρόνο.

2. Να έχεις γραπτές λίστες με πράγματα που έχεις να ολοκληρώσεις σε κάθε συνάντηση. Συμβουλή μέχρι τρία θέματα προς συζήτηση 

3. Να μάθεις να λες «όχι» σε απαιτήσεις άλλων που δεν θα σε ωφελήσουν, ή να κατευθύνεις την απαίτηση σε κάποιον άλλο για να τη διευθετήσει. 

4. Μάθε πότε η ώρα που η ενέργεια σου είναι δυνατή και σχεδίασε τις προτεραιότητες σου για τότε. 

5. Βάλε προτεραιότητες σε όλα όσα έχετε να διαβάσεις μαθαίνοντας πως να περνάς γρήγορα τα διάφορα άρθρα, βιβλία, μέμος. Αμέσως μετά, να διαβάζεις μόνον ότι έχει αξία για σένα. 

6. Παρακάλεσε τους ανθρώπους που σου στέλνουν e-mails να τα βάζουν με σειρά σπουδαιότητας και να γράφουν ξεκάθαρα και επιγραμματικά τις απαιτούμενες από τη μεριά σου ενέργειες που θέλουν να κάνεις. 

7. Πάντα να ξέρεις τον αντικειμενικό σου σκοπό (τι θέλεις να πετύχεις) προτού επιστρέψεις ένα τηλεφώνημα. 

8. Νωρίς το πρωί, μπορείς να ξεκαθαρίσεις τη «χαρτούρα» και την αλληλογραφία (δράση, μελλοντικά, πέταμα), ώστε να κερδίσεις πολύτιμο χρόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας. 

9. Αν ζητάς από όλους εκείνους που σου στέλνουν αλληλογραφία (εσωτερική ή και εξωτερική ορισμένες φορές) να συμπεριλαμβάνουν ΜΟΝΟΝ τις σχετικές πληροφορίες και όχι άσχετες και δευτερεύουσες, θα σου κερδίσει χρόνο.

Δείτε ακόμα
Αντισύλληψη: Mέθοδοι για να διαφυλάξουμε την σωματική και ψυχική υγεία μας.

10. Να μην σταματάς ποτέ να φτιάχνεις λίστες προτεραιοτήτων. 

11. Να βάζεις σε σειρά προτεραιότητας τις διαδικασίες που έχεις δώσει σε μια γραπτή λίστα σε κάποιον υφιστάμενό σου. 

12. Να κερδίζεις χρόνο «φιλτράροντας» τις επισκέψεις και τα τηλεφωνήματά σου. Να Μιλάς μόνο με εκείνους που πρέπει και όχι με όλους.

Άκης Αγγελάκης – Business & Life Training

Διαβάστε
ακόμα