Ας το δούμε!
Η Honda διαθέτει μία πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα αυτοκινήτων, αποτελούμενη από full hybrid, plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Στη βάση τοποθετείται το Jazz e:HEV, το οποίο προσφέρεται με μείωση τιμής, δώρο το μεταλλικό χρώμα και επιδοτούμενο επιτόκιο, για όποιον πελάτη επιλέξει χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Παράλληλα πρόκειται για ένα ιδιαίτερα αξιόπιστο αυτοκίνητο, ενώ ο κάτοχός του είναι καλυμμένος με 5 χρόνια εγγύηση ή 100.000 χλμ. και 5ετή οδική βοήθεια εντελώς δωρεάν.

Αναφορικά με την αξιοπιστία του, είναι χρόνια γνωστό από τις διάφορες έρευνες που έχουν γίνει κατά καιρούς, ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν… τρέχει στα συνεργεία και έχει πολύ ευχαριστημένους οδηγούς. Σύμφωνα με τα τελευταία αποτελέσματα των ελέγχων που έκανε ο γερμανικός οργανισμός TÜV, το Honda Jazz e:HEV βρέθηκε στην πρώτη θέση με το χαμηλότερο ποσοστό βλαβών. Ενδεικτικά, στην ηλικιακή ομάδα των 2-3 ετών το ποσοστό των σφαλμάτων ανήλθε σε μόλις 2,4% (μέσος όρος 6,4%) και στην ηλικία των 4-5 ετών το ποσοστό έφτασε το 5,5% (μέσος όρος 9,1%).

Στην αρχική έκδοση Elegance, το φουλ υβριδικό και αυτόματο Jazz e:HEV διατίθεται με έκπτωση 700 ευρώ (ισχύει για ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα) και τιμή από 25.490 ευρώ. Επίσης, η ελληνική αντιπροσωπεία δεν επιβαρύνει την αγορά του με επιπλέον χρέωση μεταλλικού χρώματος, το οποίο για παράδειγμα στη Γερμανία κοστίζει έως 1.000 ευρώ. Η απόκτησή του μπορεί να γίνει και με ευέλικτο χρηματοδοτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει ετήσιο ονομαστικό επιτόκιο 5,5%, ελάχιστη προκαταβολή από 0% και περίοδο αποπληρωμής από 12 έως 84 μήνες. Με προκαταβολή 8.250 ευρώ και ποσό χρηματοδότησης 17.240 ευρώ, η μηνιαία δόση είναι στα 247,74 ευρώ για 84 μήνες.
Το νέο Jazz e:HEV 122 PS Elegance στην τιμή των 25.490 ευρώ είναι και πλήρως εξοπλισμένο σε όλα του. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 9 αερόσακους, αυτόματη έκτακτη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, πίσω κάμερα στάθμευσης, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός/πίσω, infotainment με οθόνη αφής 9 ιντσών, ασύρματο Apple CarPlay/Android Auto, ψηφιακή οθόνη οδηγού 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προβολείς LED, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα, Adaptive Cruise Control, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών κ.ά.
Το μικρό υβριδικό Honda είναι και ιδιαίτερα ευρύχωρο για όλους τους επιβάτες του, αφού παρά τις κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις (μήκος 4.089 χλστ.) θα βολέψει και τους πιο ψηλούς. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 304 λίτρα, όμως φαίνεται πιο μεγάλο λόγω του πλήρως αξιοποιήσιμου χώρου. Την πρακτικότητα απογειώνουν τα πίσω καθίσματα Magic Seats, καθώς με απλές κινήσεις ανασηκώνονται και αξιοποιείται όλο το ύψος τής καμπίνας, ή αναδιπλώνονται πλήρως και δημιουργούν ένα επίπεδο αποθηκευτικό χώρο 1.205 λίτρων. Στα πολύ θετικά γνωρίσματα της καμπίνας είναι η εξαιρετική περιμετρική ορατότητα και η ιδιαίτερα στιβαρή και ανθεκτική του κατασκευή.

Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει και το full hybrid μηχανικό σύνολο, το οποίο εξασφαλίζει γρήγορες επιταχύνεις, χαμηλή κατανάλωση και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Αποτελείται από το ηλεκτρικό μοτέρ των 122 ίππων και 253 Nm ροπής, μια γεννήτρια και το βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson 1.5 λτ. DOHC i-VTEC των 107 ίππων και 131 Nm ροπής. Η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,8 kWh παρέχει το ρεύμα και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μονής σχέσης φροντίζει για τη μετάδοση. Η κατανάλωση στην πόλη βρίσκεται στην περιοχή των 4,5 λτ./100 χλμ. λόγω της ηλεκτρικής κίνησης, ενώ σε μεικτές συνθήκες με πιο γρήγορους ρυθμούς φτάνει τα 5,5 λτ./100 χλμ. Επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ., πιάνει τα 175 χλμ./ώρα τελικής και με εκπομπές CO2 102 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά. Στην οδήγηση εξαιρετικά εύκολο και ξεκούραστο, ενώ παράλληλα διαθέτει στιβαρό πλαίσιο και αναρτήσεις με σφιχτό σετάρισμα, παρουσιάζοντας μικρές κλίσεις στις στροφές και διαθέτοντας άμεσο τιμόνι με το κατάλληλο «ζύγισμα».








