Ηλίαση: Πως να την αντιμετωπίσεις

Με τον υδράργυρο να ανεβαίνει καθημερινά και με τις ακτίνες του ήλιου να γίνονται όλο και πιο δυνατές ο κίνδυνος της ηλίασης καραδοκεί

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: Η ηλίαση είναι ουσιαστικά μια μορφή θερμοπληξίας, η οποία προκαλείται από την πολύωρη έκθεση στον ήλιο. Ειδικά το καλοκαίρι είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο, οπότε πρέπει να λάβουμε τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Πάμε λοιπόν να δούμε πως θα προλάβουμε αλλά και πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την ηλίαση

Συμπτώματα:

Η ηλίαση έχει αρκετές μορφές. Ήπια, μέτρια και βαριά. Ενώ τα πιο σύνηθες συμπτώματα είναι:

  • εφίδρωση
  • ανορεξία
  • δίψα
  • σωματική εξάντληση
  • αναψοκοκκινισμένο πρόσωπο
  • ωχρό και κολλώδες δέρμα
  • ζάλη
  • μυϊκές κράμπες ή πόνους στον αυχένα

Πως να αντιμετωπίσεις την ηλίαση:

Μόλις αισθανθείς κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα και είσαι εκτεθειμένη στον ήλιο, πήγαινε αμέσως σε ένα δροσερό και σκιερό μέρος. Ξάπλωσε με ανασηκωμένα πόδια και βγάλε πάνω σου ότι είναι περιττό. Φρόντισε να χαλαρώσεις τα ρούχα σου και βρέξε αμέσως το πρόσωπο, το κεφάλι, τα πόδια και τα χέρια σου χρησιμοποιώντας δροσερό νερό ή κομπρέσες.

Επίσης, κατανάλωσε όσα περισσότερα υγρά μπορείς και δοκίμασε να φας κάτι αλμυρό. Απόφυγε να πιεις καφέ ή οποιοδήποτε οινοπνευματώδες ποτό. Αν βλέπεις ότι ο πονοκέφαλος συνεχίζεται και αισθάνεσαι έντονη εξάντληση, καλό είναι να ζητήσεις να σε μεταφέρουν στο νοσοκομείο για τις απαραίτητες βοήθειες.

Πως να την αποφύγεις:

Ένας τρόπος να αποφύγεις την ηλίαση είναι να φοράς συνεχώς γυαλιά και καπέλο ώστε να προστατεύεις το κεφάλι σου από την ηλιακή ακτινοβολία. Επίσης φρόντισε να μην εκτίθεσαι στον ήλιο από τις 11 το πρωί έως και τις 4 το απόγευμα. Προτίμησε να κάθεσαι κάτω από την ομπρέλα καθώς και να βρέχεις συνεχώς το κεφάλι σου.

Δείτε ακόμα
Τα Κίνητρα για άσκηση και ο καλός Instructor

Διαβάστε
ακόμα