Πέρασαν κιόλας 23 χρόνια από την πρώτη γενιά του Honda HR-V. Ενός μοντέλου που ούτε το ίδιο, ούτε κανείς άλλος δεν μπορούσε να ξέρει το πόσο συμβολική σημασία θα αποκτούσε, δημιουργώντας ουσιαστικά την κατηγορία των compact crossover. Σε αυτές τις 2 και πλέον δεκαετίες το HR-V κυκλοφόρησε σε τρεις γενιές, κάνοντας ένα διάλειμμα από το 2006 μέχρι το 2013. Η 2η γενιά έμεινε στην ευρωπαϊκή αγορά για 6 χρόνια (2015-2021), ενώ συνεχίζει να πωλείται ακόμα σε άλλες περιοχές του κόσμου. Εμείς πια έχουμε την ολοκαίνουργια 3η, που διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδική και εμφανίζεται ολοκληρωτικά αναβαθμισμένη σε κάθε τομέα. Η διαφοροποίηση του νέου από το απερχόμενο HR-V φαίνεται με την πρώτη ματιά. Το μόνο που συνδέει τα δυο τους είναι οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών, άντε και το περίγραμμα του πίσω παρμπρίζ με το φινίρισμα του spoiler. Η τελευταία γενιά του ιαπωνικού -μικρομεσαίου πλέον- SUV έρχεται πιο κοντά στην κουπέ τεχνοτροπία, με την κλίση στο τελείωμα της οροφής, το μυώδες πίσω μέρος και το μακρύ καπό μπροστά. Αναλογίες που το κάνουν να δείχνει πολύ πιο μεγάλο σε σχέση με το απερχόμενο, από ό,τι στην πραγματικότητα είναι. Ίδια συνθήκη αντιπροσωπεύει την καμπίνα επιβατών. Οι Ιάπωνες ελαχιστοποίησαν τη χρήση διακοπτών και κουμπιών, κρατώντας στην κεντρική κονσόλα μόνο τους τρεις περιστροφικούς για τον κλιματισμό και στην 9άρα οθόνη τον αντίστοιχο για την ένταση της φωνής. Απλότης και αποτελεσματικότης, αλλά ουχί προχειρότης. Σε καμία περίπτωση ο διάκοσμος δεν μοιάζει φτωχός ή ελλειμματικός εξοπλιστικά. Τουναντίον, σε κερδίζει με τη μινιμαλιστική του αισθητική και, φυσικά, την ευχρηστία. Καρδιά του νέου HR-V είναι το υβριδικό σύστημα e:HEV, που από εδώ και στο εξής θα χαρακτηρίζει σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα τις προτάσεις της Honda επί Γηραιάς Ηπείρου. Ένας τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.5 λίτρων κύκλου Attkinson αποδίδει 107 ίππους και 131 Nm, ευρισκόμενος σε συνεργασία με δυο ηλεκτροκινητήρες (ο ένας λειτουργεί ως γεννήτρια). Η συνολική τους ισχύς φτάνει τα 96 άλογα και τα 253 Nm, επιτρέποντας την κίνηση αποκλειστικά με το ρεύμα για αρκετές από τις καθημερινές, αστικές μετακινήσεις.
Διαβάστε την αναλυτική παρουσίαση στο autogreeknews.gr