Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Εντόπισε τους “κλέφτες”  του χρόνου σου

Οι περισσότεροι παραπονιούνται ότι δε τους φτάνουν 24 ώρες

Και αυτό είναι αλήθεια γιατί από όλους τους πόρους που διαθέτουμε, ο χρόνος είναι ο πολυτιμότερος αναμφίβολα. Σε αντίθεση με τα χρήματα, είναι αδύνατο να εξοικονομήσομε περισσότερο. Δεν υπάρχει κάποια κάβα, που να γράφει «Χρόνος» στο κελάρι ή την αποθήκη μας, ώστε να μπορέσουμε να εφοδιαστούμε λίγο παραπάνω.

Μια αλήθεια: άμα περάσει ο χρόνος, πέρασε. Κάθε λεπτό που πάει χαμένο μας κρατάει μακριά από αυτά που πραγματικά επιθυμούμε να κάνουμε.

Το μυστικό είναι όχι η διαχείριση καθαυτού του χρόνου, όσο η διαχείριση του δικού μας εαυτού σε σχέση με το χρόνο. Θέλοντας να βελτιώσουμε το πώς διαχειριζόμαστε τον πολύτιμο αυτόν πόρο, ας ξεκινήσουμε με μια πολύ απλή κίνηση, αναγνωρίζοντας τους «κλέφτες» του χρόνου μας. Συνειδητοποίησέ τους και αποφάσισε πλέον πόσο χρόνο θα αφιερώνεις σε αυτούς.

Στη σημερινή εποχή, σημαντικοί “κλέφτες” του χρόνου είναι:

Τα emails

Πόσες φορές σταμάτησες αυτό που έκανες για να τσεκάρεις τα emails σου; Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι σημαντικό εργαλείο παραγωγικότητας, αλλά δε χρειάζεται να ανατρέχουμε σε αυτό όλη μέρα. Οριοθέτησε συγκεκριμένο ωράριο ή περιόρισε το στο χρόνο εργασίας σου.

Το internet

Σίγουρα είναι χρήσιμο και πλέον κερδοφόρο για αρκετές επιχειρήσεις, αλλά πρέπει να υπάρχει ένα όριο στο πότε και γιατί το επισκεπτόμαστε. Σε πρόσφατες έρευνες, εργαζόμενοι ομολόγησαν ότι σπαταλούν κατά μέσο όρο 2 ώρες ανά εργάσιμη ημέρα στο διαδίκτυο.

Τα social media

Ή αλλιώς χρονοβόρα βαμπίρ. Μπορούμε να τα χρησιμοποιούμε έξυπνα και στρατηγικά για να χτίσουμε την επιχείρησή μας ή το προσωπικό μας προφίλ, αλλά θέλει προσοχή στην άσκοπη περιήγηση και «αποχαύνωση».

Το καθημερινό «χαζολόγημα»

Η αλλιώς το καθημερινό και ίσως άσκοπο chitchat. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι κοινωνικές συναναστροφές στη δουλειά. Π.χ. «γύρω από τον ψύκτη του νερού.» Είναι σημαντική η ανάγκη για επικοινωνία και η ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων με ανθρώπους που συνυπάρχουμε στο ίδιο περιβάλλον. Αρκεί οι κουβέντες να είναι ουσιαστικές και να συμβάλλουν στην εποικοδομητική ανάπτυξη των ανθρώπινων σχέσεων.

Θωρακίσου και μείνε μακριά από αρνητικές κουβέντες, κουτσομπολιά και συζητήσεις χωρίς νόημα. Αξιοποίησε το χρόνο σου ποιοτικά.

ΣτέλλαΖουλινάκη, Life Coach/Mentor
Μέλοςτου EMCC (European Mentoring & Coaching Council Global)

Διαβάστε επίσης