Βest seller της KIA
Το παγκόσμιο και ευρωπαϊκό best seller μοντέλο της Kia δεν είναι άλλο από το Sportage, το οποίο προσφέρει ό,τι θέλει ο απαιτητικός αγοραστής από ένα σύγχρονο και πληθωρικό μικρομεσαίο SUV. Η πληρότητα στην γκάμα του είναι μεγάλη από επίπεδα εξοπλισμού και συνδυασμούς κινητήρων και μετάδοσης, όπως είναι mild hybrid βενζίνης και πετρελαίου, Full Hybrid, Plug-in Hybrid και 4κίνητα -μεταξύ άλλων. Παρόλα αυτά και από την πρώτη κιόλας έκδοση δεν του λείπει τίποτα, αφού συν τοις άλλοις διαθέτει από τους ισχυρότερους κινητήρες μεταξύ των άμεσα ανταγωνιστικών C-SUV που πωλούνται σε παραπλήσιες τιμές ή και υψηλότερες.
Το πρώτο στην γκάμα Kia Sportage MY25 1.6 T-GDI 160 PS 48V Hybrid LX Dynamic πωλείται από 30.990 ευρώ, τιμή που είναι ανταγωνιστική για τα δεδομένα της κατηγορίας. Παράλληλα προσφέρει ακόμα περισσότερη αξία μετά την αναβάθμιση που δέχτηκε, αποκτώντας πιο πολύ τεχνολογία και εξοπλισμό γενικότερα στο Model Year 2025. Ενδεικτικά διαθέτει πλέον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων, μεγαλύτερη οθόνη αφής των 12,3 ιντσών (πριν 8 ιντσών), πλοήγηση και το σύστημα τηλεματικής Kia Connect για να ελέγχει ο οδηγός μέσω του smartphone του διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου εξ αποστάσεως. Φυσικά ενσωματώνει όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και ανέσεων, μαζί με διάφορα ακόμα «καλούδια», όπως διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας, 17άρες ζάντες αλουμινίου, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και υαλοκαθαριστήρων κ.λπ. Συν του ότι ο κάτοχός του είναι πλήρως καλυμμένος με τα 5 χρόνια δωρεάν service και την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Ο δυναμισμός που εκπέμπει ο εξωτερικός σχεδιασμός του Kia Sportage MY25 παραμένει αναλλοίωτος, σύμφωνα με τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United» (τα ετερώνυμα έλκονται) της Kia. Μακράν το πιο εντυπωσιακό σημείο είναι το εμπρός, όπου η μεγάλη εισαγωγή του προφυλακτήρα και τα LED ημέρας σε σχήμα μπούμερανγκ που περιβάλλουν τα φλας και τους προβολείς, μαζί με μάσκα «Digital Tiger Face» συνθέτουν ένα επιθετικό «πρόσωπο». Το Sportage GT Line της δοκιμής ξεχωρίζει επιπλέον από την παρουσία διαχύτη, τους μαύρους γυαλιστερούς καθρέπτες και μάσκα, και τις 19άρες ζάντες με ελαστικά 235/50 (215/65 R17 στο LX Dynamic).
Αισθητικές αλλαγές δεν παρατηρούνται ούτε στο εσωτερικό του Kia Sportage MY25, αφού ούτως ή άλλως είναι σύγχρονο, πολύ καλά φτιαγμένο και ευρύχωρο. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η ενιαία διαμόρφωση ψηφιακού πίνακα οργάνων και της οθόνης συστήματος πολυμέσων σε ένα ενιαίο κυρτό καντράν. Όποιος είναι εξοικειωμένος με αυτές τις τεχνολογίες δεν θα δυσκολευτεί να μάθει γρήγορα τις διάφορες λειτουργίες και μενού, όμως ένας οδηγός που προέρχεται από αναλογικά όργανα και ράδιο CD θα χρειαστεί κάποιο χρόνο προσαρμογής, όπως άλλωστε ισχύει για τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα. Ο χειρισμός της δευτερεύουσας οθόνης, χαμηλά στο ταμπλό που εναλλάσσει τον κλιματισμό με τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος, αποσπά το βλέμμα μέχρι να το μάθει κανείς. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δώσει η Kia στην κατασκευή του εσωτερικό, τόσο σε υλικά, όσο σε φινίρισμα και συναρμογή, αποπνέοντας πολυτέλεια. Πολλές επιφάνειες απαρτίζονται στο μεγαλύτερο μέρος τους από μαλακά υλικά, ενώ όλα μαζί τα επιμέρους τμήματα είναι εξαιρετικά μονταρισμένα. Όσο για τους χώρους, μέχρι πέντε ενήλικες θα βολευτούν με άνεση, έχοντας πολύ αέρα τόσο για τα πόδια και το κεφάλι, όσο και τους ώμους. Μεγάλο και το πορτμπαγκάζ των 562 λίτρων, τα οποία γίνονται 1.751 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Πολύ καλό ταίριασμα κινητήρα – κιβωτίου ταχυτήτων
Νέα προσθήκη στην γκάμα του Sportage MY25 αποτελεί ο τετρακύλινδρος 1.6 T-GDI κινητήρας των 160 ίππων και 265 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Μπαίνει στη θέση των προηγούμενων 1.6 T-GDI των 150/180 PS και ταιριάζει ιδανικά στο C-SUV, ειδικά με το σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT. Διαθέτει και υβριδική τεχνολογία με ηλεκτρογεννήτρια ισχύος 17 ίππων, η οποία αντλεί ρεύμα από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 0,437 kWh χωρητικότητας και βάρους 12 κιλών. Στην πράξη ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το μέγιστο της ροπής μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. (και μέχρι τις 4.500 σ.α.λ.), απολαμβάνοντας γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και υπερεπάρκεια ισχύος όποτε και να τη χρειαστεί.
Το 7άρι DCT από την πλευρά του συνεργάζεται ιδανικά με τον κινητήρα, κατεβάζοντας σχέση όποτε κριθεί απαραίτητο και ανεβάζοντας ανάλογα με την πίεση που δέχεται το πεντάλ του γκαζιού. Δεν παρατηρείται ούτε καθυστέρηση, ούτε βιασύνη, ενώ οι εναλλαγές πραγματοποιούνται με πολύ ομαλό τρόπο, είτε στην πλήρως αυτόματη λειτουργία, είτε στη χειροκίνητη με τα paddles πίσω από το τιμόνι. Το πρόγραμμα Normal μέσω του Drive Mode είναι το ιδανικότερο για την πλειοψηφία των μετακινήσεων, γιατί έχει την απαιτούμενη απόκριση και δεν αλλάζει ταχύτητες ούτε σε πολύ χαμηλές στροφές, αλλά ούτε σε υψηλές (όπως στα προγράμματα Eco/Sport) αντίστοιχα. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές σε κάθε περίπτωση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ.), το μοτέρ δεν θα απασχολήσει τους επιβάτες με θόρυβο, αλλά ούτε με τραχιά λειτουργία, ακόμα και όταν «στροφάρει» ψηλά. Στο ταξίδι το Sportage είναι ήσυχο και το μοτέρ λειτουργεί σε χαμηλές στροφές (π.χ. 130 χλμ./ώρα με 2.400 σ.α.λ.). Η κατανάλωση είναι λογική με τη μέση τιμή των 8,7 λτ./100 χλμ. ή και χαμηλότερα σε πιο ανοιχτούς δρόμους που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής.
Το νέο Kia Sportage κερδίζει αμέσως και όποιον βρεθεί πίσω από το τιμόνι του, γιατί είναι ιδανικά ρυθμισμένο και ισορροπημένο ως σύνολο. Θα περίμενε κανείς ότι με τις 19άρες ζάντες (του GT-Line) στους ελληνικούς δρόμους θα ταλαιπωρούνταν οι επιβάτες και το αυτοκίνητο. Ωστόσο, το πληθωρικό SUV περνά με ένα πολύ στιβαρό και ποιοτικό τρόπο από μπαλώματα, λακκούβες, ραγίσματα της ασφάλτου κ.ο.κ., χωρίς όμως να έχει μαλακή ανάρτηση. Το αντίθετο θα λέγαμε ότι είναι ελαφρώς σφιχτή -όσο πρέπει- έτσι ώστε σε συνδυασμό με το ενισχυμένο πλαίσιο και την προσεγμένη ηχομόνωση, o οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες να απολαμβάνουν τις όποιες διαδρομές τους.
Στον αυτοκινητόδρομο το Sportage κινείται με υποδειγματική σταθερότητα, ενώ οι φιλοξενούμενοί του δεν αντιλαμβάνονται την ταχύτητα κίνησης και έχουν την αίσθηση ότι πηγαίνει με λιγότερα χιλιόμετρα, μέχρι να δουν το κοντέρ. Γεγονός που όπως αναφέραμε και παραπάνω συμβάλλει η διατήρηση των στροφών του κινητήρα χαμηλά, συνεισφέροντας στην περαιτέρω ενίσχυση της ησυχίας. Ιδιαίτερα θετικές κριτικές αποσπά και η συμπεριφορά που επιδεικνύει σε επαρχιακούς – ορεινούς δρόμους με στροφές, ακόμα και σε «σφιχτά» κομμάτια. Παρά τον αρκετό του όγκο και ανάστημα, το Sportage διακρίνεται για την ομοιογένεια και την ηπιότητα των αντιδράσεων. Οι κλίσεις του αμαξώματός του είναι μικρές και η πρόσφυση υψηλή, χωρίς ανεπιθύμητα σπιναρίσματα του εσωτερικού τροχού ή ανοίγματα της τροχιάς σε βαθύ πάτημα του γκαζιού μέσα στη στροφή. Η ουδετερότητα ενισχύεται από προσέγγιση δυναμικών χαρακτηριστικών με την επιλογή του Sport Mode, χάρη στην καλύτερη απόκριση που αυτό δίνει σε κιβώτιο-γκάζι, αλλά και το έξτρα βάρος στο -γενικά ελαφρύ – τιμόνι.
(+) Σχεδίαση, εξοπλισμός, ποιότητα κατασκευής, high tech εικόνα στο εσωτερικό, κινητήρας – κιβώτιο ταχυτήτων, άνεση, οδική συμπεριφορά, χώροι
(-) Ελαφριά αίσθηση τιμονιού
ΚινητήραςΚατανάλωσηΑναρτήσεις – ΦρέναΔιαστάσεις – ΒάροςEuroNCAPΕξοπλισμός
Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
160/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
265/1.500-3.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
17
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
192