Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Δοκιμή Hyundai Inster Long Range 49 kWh 115 PS

Δυνατό!

Η Hyundai έκανε δυναμική είσοδο στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχοντας για πολιορκητικό κριό το Inster. Ήδη τα νούμερα πωλήσεων δείχνουν αξιοζήλευτη ζέση από το αγοραστικό κοινό, ενώ έχει αρχίσει και η συλλογή βραβείων. Ούτε μια εβδομάδα δεν έχει που ανακηρύχθηκε «Παγκόσμιο Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς», στην πρώτη από τις πολλές καθ’ οδόν διακρίσεις.

To Inster ξεκινάει στην Ελλάδα από τις 22.390 ευρώ με Green Bonus 2.600 ευρώ από τη Hyundai (16.973 ευρώ με κρατική επιδότηση) στην αρχική έκδοση 42 kWh 97 PS Style. Στο βασικό του εξοπλισμό ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματη έκτακτη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής 10,25 ιντσών, πλοήγηση, Hyundai BlueLink, πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, αυτόματος κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες και είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί. Το αμέσως επόμενο σε ισχύ και με μεγαλύτερη μπαταρία στην γκάμα Inster 49 kWh 115 PS Premium, που είχαμε και για δοκιμή, εκκινεί από τις 24.790 ευρώ με Green Bonus 2.500 ευρώ από τη Hyundai (18.792 ευρώ και με κρατική επιδότηση) και προσφέρει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι, ενισχυμένο δάπεδο αποσκευών, αισθητήρες βροχής και αυτόματα φώτα. Σημαντική παροχή είναι η 5ετής εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, συν την 8ετή για την μπαταρία.

Σχεδίαση για πολλές «καλημέρες»

Το πρώτο που σε τραβάει στο Inster, δεν είναι άλλο από την εμφάνιση. Πώς λέμε «η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται»; Ακριβώς αυτό. Ο καλύτερος τρόπος να ξεκινήσεις τη μέρα σου, βλέποντας ότι σε περιμένει ένα τόσο φρέσκο και νεανικό αυτοκίνητο για την καθημερινή σου ρουτίνα. Δεν γίνεται να μη σου φτιάξει η διάθεση, ειδικά στην Tomboy Khaki απόχρωση που προσδίδει έξτρα πόντους «χαριτωμενιάς», με το -τύπου- militaire παρουσιαστικό. Αν υπήρχαν και μαύρες λεπτομέρειες σε ζάντες, κολώνες, καθρέπτες και οροφή, θα άγγιζε το τέλειο.

Το εμπρός μέρος του χαρακτηρίζεται από τα LED φλας με pixel-graphic και μια μαύρη μάσκα που ενσωματώνει τους προβολείς, τη θύρα φόρτισης και την εμπρός κάμερα. Η πίσω σχεδίαση συνεχίζει αυτή τη σύγχρονη αισθητική με LED φώτα με μοτίβο laser pixel που αντικατοπτρίζουν τα pixel-graphic του εμπρός μέρους και στρογγυλά διαφανή φώτα. Το SUV παρουσιαστικό του ενισχύουν οι ασημί ποδιές στους προφυλακτήρες, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά τμήματα και τα τονισμένα φτερά. Όσοι θέλουν κάτι πιο off road, τούς περιμένει το Inster Cross. Ανεξαιρέτως έκδοσης πάντως, απολαμβάνεις την ευελιξία που χαρίζουν τα 3,8 μέτρα μήκους (3.825 χλστ., κάπου ανάμεσα σε i10 και i20) και οι ελάχιστοι πρόβολοι, καθιστώντας το Inster αίλουρο στα στενά της πόλης.

Εντυπωσιακοί χώροι, πολύ καλή πρακτικότητα

Οι πολύ μικροί πρόβολοι και οι ακροβολισμένοι τροχοί προσφέρουν ακόμα μια αρετή: ένα μεταξόνιο σχεδόν 2,6 μέτρων (2.580 χλστ.), που ισοφαρίζει το αντίστοιχο του i20, κι ας είναι το Inster πάνω από 20 πόντους κοντύτερο (4.040 χλστ. μήκος το i20)! Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με απίστευτη -δεδομένων των εξωτερικών διαστάσεων- άνεση, βρίσκοντας κάποιους περιορισμούς μόνο στο πλάτος. Ο χώρος για τα πόδια των πίσω πραγματικά παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ πολύ καλός είναι και εκείνος για το κεφάλι. Απολύτως ικανοποιητικό και το πορτμπαγκάζ των 281 λίτρων, που φιλοξενεί διπλό πάτωμα και μπορεί να φτάσει ως τα 351 λίτρα χωρίς να αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα (1.059 με όλα τα καθίσματα κάτω), τα οποία σύρονται 16 εκατοστά εμπρός-πίσω (στις εκδόσεις Distinctive και Cross).

Συρόμενη είναι και η κεντρική κονσόλα με τις δυο ποτηροθήκες, ακολουθώντας τις κινήσεις του καθίσματος του οδηγού (ενσωματωμένη σε αυτό). Φυσικά δεν λείπει η απαραίτητη ψηφιακότητα μέσω των δύο στάνταρ οθονών των 10,25 ιντσών για τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Χαμηλά στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται το πάνελ του κλιματισμού με τα φυσικά χειριστήρια και δίπλα από το κάθισμα του οδηγού έχουν ενσωματωθεί δύο ποτηροθήκες. Τα σκληρά πλαστικά είναι πολύ συμπαγή και ως προς τη συναρμογή τους, ενώ η γεροδεμένη και ποιοτική κατασκευή του Inster γίνεται αντιληπτή και από τον τρόπο που κλείνουν οι πόρτες. Η Hyundai έχει κάνει χρήση και ανακυκλωμένων υλικών, στα καλύμματα των καθισμάτων, την επένδυση της οροφής, τη μοκέτα και σα διακοσμητικά των θυρών. Τα φυσικά κουμπιά και η ρύθμιση του τιμονιού μέσα-έξω/πάνω-κάτω (δεν το έχουν ακριβότερα και μεγαλύτερα ηλεκτρικά) εκτοξεύουν την πρακτικότητα, καθιστώντας παράλληλα την εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης ζήτημα δευτερολέπτων.

«Σφαιράτο», αλλά ολιγαρκές

Μικρό, ελαφρύ για ηλεκτρικό (1.335 κιλά), με 115 ίππους και 147 Nm στη διάθεσή σου. Πατάς το γκάζι και το Inster έρχεται να σε εκπλήξει ευχάριστα, αρχικά με την έλλειψη σπιναρίσματος. Το 185άρι πέλμα (και το 65άρι προφίλ) των ελαστικών δεν χάνει πρόσφυση, ακόμα και σε απότομο πάτημα του γκαζιού, έχοντας ένα εξαιρετικά ρυθμισμένο traction control να βοηθάει. Η Hyundai αναφέρει 10,6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ωστόσο παραείναι μετριόφρονες οι Κορεάτες καθώς η πραγματική επιτάχυνση, τοποθετείται στην περιοχή των 10,0 δλ (ίσως κάτω και από αυτή).

Έμφαση έχει δοθεί και στον αεροδυναμικό συντελεστή του Inster (Cd: 0,309) με καλύμματα κάτω από το αμάξωμα και ένα εξωτερικό Active Air Flap (AAF) χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα που ελέγχει τη ροή του αέρα για τη βελτιστοποίηση της ψύξης του κινητήρα. Κάτι που αποτυπώνεται ανάγλυφα στο trip computer, όπου θα πρέπει να καρφώσεις το δεξί πεντάλ στο πάτωμα για να δεις κατανάλωση άνω των 16,5 kWh/100 χλμ. Υπό νορμάλ συνθήκες, αξιοποιώντας τη λειτουργία one pedal drive (που βάζει στο φουλ την ανάκτηση ενέργειας), οριοθετείς την ενεργειακή όρεξη του μικρού Hyundai EV στις 13,8 kWh/100 χλμ. – τη στιγμή που η ίδια, η εταιρία, ανακοινώνει 1 κιλοβατώρα παραπάνω μέση τιμή!

Η επιτάχυνση είναι γραμμική σε κάθε περίπτωση και η απόδοση υπεραρκετή για το αμάξωμα των 1,3 τόνων, με το ηλεκτρομοτέρ να ενισχύει την άνεση στην οδήγηση. Επίσης, υπάρχει το Drive Mode με τις επιλογές Eco, Normal και Sport για πιο ήπια ή αμεσότερη απόκριση στο γκάζι και παροχή ισχύος. Σύμφωνα με τη Hyundai η αυτονομία ανέρχεται στα 370 χλμ. σε μεικτές συνθήκες και έως τα 518 χλμ. σε αστικό κύκλο, φτάνοντας πολύ κοντά στην επαλήθευσή τους σε πραγματικές συνθήκες. Πολύ καλά και τα νούμερα των χρόνων φόρτισης, καθώς το «γέμισμα» διαρκεί 4 ώρες και 35 λεπτά σε AC Wallbox 11 kW (10-100%), ενώ το 10-80% δεν απαιτεί πάνω από μισάωρο σε ταχυφορτιστή DC >120 kW (10-80%).  Προαιρετικά διατίθενται σύστημα Vehicle-to-Load (V2L) για φόρτιση εξωτερικών συσκευών και αντλία θερμότητας για καλύτερη απόδοση στα ψυχρά κλίματα.

Εντυπωσιακά άνετο και καλοστημένο

Τα στενά και ψηλοπρόφιλα ελαστικά, σε συνδυασμό με το μικρό πλάτος, σε προδιαθέτουν «κάπως» για τα δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά το Inster φροντίζει να σε διαψεύσει στην πρώτη στροφή. Ακλόνητο στη χάραξη της τροχιάς από το τιμόνι, που είναι λίγο αργό και ελαφρύ, με απρόσμενα μικρές κλίσεις και υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Εδώ να πλέξουμε το εγκώμιο και του ESP, που δεν επεμβαίνει με το παραμικρό. Όχι ότι χρειάζεται κιόλας, αφού ούτε υποστροφή ούτε υπερστροφή εκδηλώνονται. Η πλευρική στήριξη από το κάθισμα, αντίθετα, επ’ ουδενί δεν ακολουθεί το ρυθμό που μπορεί να αναπτύξει το Inster σε στροφές, οπότε στις δεξιές στροφές απλά ακουμπάς ώμο/αγκώνα στην πόρτα και στις δεξιές κρατιέσαι από το τιμόνι. Βέβαια δεν θα πάρει κανείς το Inster για να το… στρίψει, αλλά ακόμα και έτσι το αυτοκίνητο είναι πολύ ασφαλές.

Σε πιεσμένες καταστάσεις εκτιμάς και την απόδοση, μαζί με την αίσθηση, των φρένων. Τέσσερις δισκόπλακες, τη στιγμή που πολύ ακριβότερα και βαρύτερα ηλεκτρικά έχουν ταμπούρα πίσω, με feedback από το πεντάλ που ανταγωνίζεται θερμικά αυτοκίνητα. Η ανάκτηση ενέργειας βοηθά, εννοείται, αλλά τα paddles πίσω από το τιμόνι κάποιες φορές σε ταλαιπωρούν μέχρι να επιλέξεις το επίπεδο που θες. Σε αυτό τον τομέα, άντε και την απόκριση του γκαζιού, κάνουν τη μόνη διαφορά τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Snow). Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που εντυπωσιάζει, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, είναι ο χαμηλός θόρυβος κύλισης, μαζί με τον ποιοτικό τρόπο αντιμετώπισης των διαφόρων ανωμαλιών από το οδόστρωμα και την αίσθηση στιβαρότητας που αποπνέει. Όσο για την ευελιξία, την ευκολία στην οδήγηση και στο παρκάρισμα, το Inster χτυπάει κορυφή.

+) Τιμή, σχεδίαση, χώροι, πρακτικότητα, εξοπλισμός, επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, φρένα
(-) Αίσθηση και βάρος τιμονιού, απόκριση paddles για την ανάκτηση ενέργειας

ΚινητήραςΚατανάλωσηΑναρτήσεις – ΦρέναΔιαστάσεις – ΒάροςEuroNCAPΕξοπλισμός

Καύσιμο

Ηλεκτρικό

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)

115

Συνδυαστική ισχύς (PS)

147

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

10,6

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)

150 ηλεκτρονικά περιοριζόμενη

Διαβάστε επίσης