Βασικοί όροι του σώματος και της κίνησης (+video)


Οι βασικοί όροι του σώματος και της κίνησης που όλοι πρέπει να γνωρίζουμε!

Οι βασικοί όροι του σώματος και της κίνησης που όλοι πρέπει να γνωρίζουμε!

Είμαι η Ιωάννα Βασιλόγιαννη, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής από το 2000 και Pilaters instructor από το 2012. Κατά την πολυετή εμπειρία μου γυμνάζοντας ενηλίκους συνειδητοποίησα, ότι κάποιες έννοιες δεν είναι δεδομένες. Αρκετές φορές έδινα οδηγίες και ο γυμναζόμενος δεν ανταποκρινόταν. Eπέμενα γιατί νόμιζα ότι δεν ήταν συγκεντρωμένος ή δεν μπορούσε, μέχρι που με ρωτούσε τι εννοούσα όταν έλεγα για παράδειγμα: στήριξη στα μετατάρσια ή πώς είναι το ανάσκελα.

Μόλις εξηγούσα γινόντουσαν όλα! Σας θυμίζει κάτι; Έχετε βρεθεί κι εσείς στη θέση να μην καταλαβαίνετε τις οδηγίες του γυμναστή/στρια σας; Απόλυτα κατανοητό! Μην ντρέπεστε να ρωτήσετε. Επειδή εμείς έχουμε κάποια ορολογία μέσα στο νου μας, δεν είστε υποχρεωμένοι και όσοι δεν ασχολείστε με τον χώρο επαγγελματικά να τη γνωρίζετε. Πάμε λοιπόν να δούμε τους συνηθέστερους όρους που χρειάζονται εξήγηση.

Σημεία του σώματος

  • Πέλμα είναι η πατούσα του ποδιού.
  • Μετατάρσιο είναι το μαξιλαράκι του ποδιού εκεί που ξεκινούν τα δάκτυλα.
    Ποδοκνημική είναι η άρθρωση του αστραγάλου.
  • Ισχίο είναι η άρθρωση που ενώνει το πόδι με τη λεκάνη.
    Γλουτιαίοι οι μύες που είναι στην περιοχή του ισχίου, όπως τους βλέπουμε εξωτερικά.
  • Τετρακέφαλος είναι ο μεγάλος μύς μπροστά στο πόδι από το ισχίο μέχρι το γόνατο, στο αντίστοιχο πίσω μέρος είναι οι οπίσθιοι.
    Μηριαίοι που μέρος τους είναι και το δικέφαλος (μηριαίος).
  • Οσφυϊκή χώρα είναι η περιοχή της μέσης.
    Δικέφαλοι στα χέρια είναι μπροστά οι τρικέφαλοι είναι πίσω.

Τοποθέτηση του σώματος

  • Ανάσκελα ή ύπτια είναι όταν ξαπλώνουμε πάνω στην πλάτη μας.
  • Μπρούμυτα όταν ξαπλώνουμε πάνω στην κοιλιά μας.
  • Θέση τραπεζάκι είναι η θέση στήριξης στα 4 – τέσσερα σημεία στήριξης χέρια και γόνατα.
  • Κλειστό V όταν οι φτέρνες είναι ενωμένες και οι μύτες του ποδιού κοιτάζουν προς τα έξω, ανοιχτό V όταν τα πόδια είναι ανοιχτά με τις μύτες του ποδιού να κοιτάζουν προς τα έξω.
  • Παράλληλα σε διάσταση τα πόδια είναι ανοιχτά και οι μύτες των ποδιών κοιτάζουν απέναντι.
  • Κλειστά παράλληλα όταν ενωμένα τα πόδια κοιτάζουν απέναντι.
  • Όρθια γονατιστή θέση, όταν στεκόμαστε στα γόνατα και ο κορμός είναι όρθιος.
  • Έξω στροφή όταν η άκρη του μέλους (πόδι ή χέρι) κοιτάζει προς τα έξω- μακριά από το σώμα.
  • Έσω στροφή όταν κοιτάζει προς τα μέσα.
Δείτε ακόμα  Ποια είδη γυμναστικής εξασφαλίζουν μακροζωία;

Κινήσεις

  • Τσαρουχάκι/Flex είναι όταν υπάρχει πελματιαία έκταση ή ραχιαία κάμψη του άκρου ποδός, δηλαδή όταν η μύτη του ποδιού κοιτάζει προς το πάνω.
  • Μυτούλα/Point το αντίθετο, όταν η ποδοκνημική που αναφέραμε είναι ίσια.
  • Στήριξη στις μύτες /Releve είναι όταν οι φτέρνες είναι ψηλά και στηριζόμαστε στα λεγόμενα μετατάρσια.
  • Κάμψη είναι όταν το σώμα ‘κλείνει’, κάποια σημεία του έρχονται κοντά το ένα στο άλλο (όπως στους κοιλιακούς).
  • Έκταση όταν το σώμα ‘ανοίγει’ (όπως στους ραχιαίους).
  • Πλάγια κάμψη όταν ‘διπλώνουμε’ στο πλάι.
  • Εισπνοή όταν παίρνουμε αέρα ΕΚΠΝΟΗ όταν βγάζουμε αέρα.
  • Αναπνευστικός κύκλος όταν ολοκληρώνεται μία εισπνοή και εκπνοή.

Ίσως να φαίνεται υπερβολικό ότι κόσμος δεν γνωρίζει αυτούς τους όρους. Σκεφτείτε όμως ότι δεν ασχολιόντουσαν
όλοι πάντα με γυμναστική. Αρκετοί άνθρωποι δραστηριοποιούνται σε κάτι τελείως ξένο με το ανθρώπινο σώμα και
δεν ανήκει στην καθημερινότητά τους η ορολογία και η κίνηση του σώματος. Πλέον όμως γυμνάζονται, είτε από
επιθυμία είτε από ανάγκη και χρειάζεται να αισθάνονται άνετα και οικεία μέσα σε αυτήν τη διαδικασία και όχι ως
ξένοι.

Διαβάστε επίσης