Η αυτοκίνηση έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
Σε επίπεδο τεχνολογιών, εξοπλισμού, συστημάτων ασφαλείας, αλλά και κινητήρων με την εξάπλωση του εξηλεκτρισμού. Ωστόσο αυτή η ανάπτυξη μαζί με διάφορες ακόμα συγκυρίες έχουν οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των τιμών στα καινούρια αυτοκίνητα, συμπαρασύροντας και τα μεταχειρισμένα.
Πλέον τα πιο προσιτά νέα αμάξια κοστίζουν από περίπου 16.000 ευρώ και άνω. Μεταξύ αυτών, το δημοφιλές συγκεκριμένο και προσφάτως ανανεωμένο διαθέτει τον πλουσιότερο στάνταρ εξοπλισμό. Ενσωματώνει συστήματα ασφαλείας και ανέσεων, τα οποία παλαιότερα θα τα έβρισκε κανείς σε πολύ μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα. Πρόκειται για το Hyundai i10 1.0 MPi 67 PS Style στις 16.390 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της έκπτωσης των 500 ευρώ που ισχύει για όλες τις εκδόσεις του μοντέλου. Επιπλέον, κάθε i10 (όπως και όλα τα Hyundai) καλύπτεται με τη μοναδική 5ετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων.
Στον εξοπλισμό του i10 Style ανήκουν στάνταρ τα εξής:
- 6 αερόσακοι
- Σύστημα αυτόματης έκτακτης πέδησης
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής και μεσαίας σκάλας φώτων
- Πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με κεντρική οθόνη TFT 4,2 ιντσών
- Infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών και σύνδεση με Android Auto και Apple CarPlay
- Κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης
- Πολυλειτουργικό τιμόνι με χειριστήριο για Βluetooth, ηχοσύστημα, τηλέφωνο, Cruise Control και περιοριστή ταχύτητας
- Θύρες USB
- Air Condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων
- Κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος
Με «αέρα» μεγαλύτερου αυτοκινήτου
Πέρα από τον πλούσιο εξοπλισμό που ενισχύει την ασφάλεια και τις ανέσεις των επιβατών, το i10 παραπέμπει σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο και ως προς τη συνολική εικόνα του εσωτερικού του. Αρχικά το βλέμμα τραβούν ο παραμετροποιήσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων και η εύχρηστη 8άρα οθόνη του infotainment. Στα σημεία αναφοράς ανήκει η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής με τα ανθεκτικά και γεροδεμένα πλαστικά. Ο οδηγός θα βρει αμέσως τη θέση που τον εξυπηρετεί, θα βολευτεί στο αναπαυτικό κάθισμα και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τα διάφορα χειριστήρια. Κάτι ακόμα που δεν του φαίνεται λόγω του μικρού αμαξώματος των 3.670 χλστ. μήκους, είναι οι άνετοι χώροι για τέσσερα άτομα, ακόμα και με ύψος άνω του μέσου όρου. Μεγάλο για τα δεδομένα της μίνι κατηγορίας είναι και το πορτ μπαγκάζ των 252 λίτρων που φτάνει τα 1.050 λίτρα με την αναδίπλωση την πλάτης των πίσω καθισμάτων.
Το Hyundai i10 θυμίζει πιο μεγάλο αμάξι και ως προς το πάτημά του στο δρόμο. Αρχικά εκτιμάται ιδιαίτερα ο επιτυχημένος τρόπος που οι αναρτήσεις φιλτράρουν τις διάφορες ανωμαλίες της ασφάλτου, τις οποίες παράλληλα περνά με στιβαρό τρόπο. Συνολικά δίνει την αίσθηση ενός ομοιογενούς συνόλου, αφού είναι ευθύβολο στους αυτοκινητόδρομους και στρίβει με ασφαλή τρόπο, μεταφέροντας αρκετή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού μέσω του άμεσου τιμονιού με τις 2,64 στροφές από άκρη σε άκρη. Όσο για τον 1.000άρη κινητήρα των 67 ίππων είναι επαρκέστατος για τις καθημερινές αστικές διαδρομές ρουτίνας. Συν του ότι έχει πολύ χαμηλές απαιτήσεις σε βενζίνη, ενώ με CO2 110 γρ./χλμ. κυκλοφορεί καθημερινά στο Δακτύλιο και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 67/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 96/3.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 15,0 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 156 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,9 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 110 |
*Δοκιμής |