Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Το αυτοκίνητο «φαινόμενο» των 16.900 ευρώ

Το δημοφιλές γαλλικό μοντέλο

Με τα σημερινά δεδομένα τιμών, ένα ποσό της τάξεως των 17.000 ευρώ αρκεί για μίνι καινούργια μοντέλα με χαμηλής απόδοσης κινητήρες ή κάποια μικρά χάτσμπακ, αλλά με τίποτα για ένα λίγο ψηλότερο που είναι σε θέση να καλύψει περισσότερες ανάγκες μετακινήσεων. Ωστόσο υπάρχει το νέο αυτοκίνητο «φαινόμενο» που ήρθε να καταρρίψει δεδομένα και να κάνει την επανάσταση και με τη χαμηλή του τιμή, το οποίο δεν είναι άλλο από το τέταρτης γενιάς Citroen C3.

Το δημοφιλές γαλλικό μοντέλο στα 23 χρόνια που μετρά από τότε που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2002, κάνει τώρα τη μεγάλη αλλαγή και υιοθετεί στοιχεία από Crossover/SUV που τόσο πολύ έχει λατρέψει το αγοραστικό κοινό. Ειδικά τα B-SUV έχουν εκτοπίσει όλες τις άλλες κατηγορίες, καθώς ήδη το πρώτο δίμηνο του 2025 το μερίδιο των ταξινομήσεών τους στην Ελλάδα έχει φτάσει το εντυπωσιακό 36%. Μεταξύ των νέων αυτοκινήτων που συνέβαλλαν σε αυτή την ανάπτυξη είναι και το Citroen C3, αφού έχει κάνει ήδη ένα πολύ καλό ξεκίνημα. Λογικό και αναμενόμενο θα λέγαμε γιατί με τέτοιες τιμές και σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, αποτελεί το απόλυτο value for money καινούργιο αυτοκίνητο μεταξύ των μίνι χάτσμπακ και Crossover/SUV.

Την γκάμα ανοίγει το C3 1.2 PureTech 100 You! στην απίστευτη τιμή των 16.900 ευρώ (με την τρέχουσα προωθητική ενέργεια). Ουσιαστικά άμεσο αντίπαλο σε αυτά τα χρήματα δεν έχει, ακόμα και αν το συγκρίνουμε με supermini -πόσο δε μάλλον με B-SUV. Το «περιπετειώδες» παρουσιαστικό του ενισχύουν ο πιο γεωμετρικός του σχεδιασμός που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα στρογγυλεμένα αμαξώματα του παρελθόντος, όπως επίσης τα πλαστικά προστατευτικά τμήματα και τα ασημί διακοσμητικά αλά «προστατευτικές μπάρες» στους προφυλακτήρες. Παράλληλα ψήλωσε σημαντικά και έχει ύψος 1.567 χλστ. με απόσταση από το έδαφος 200 χιλιοστά. Ωστόσο με μήκος 4.015 χλστ. είναι όσο πρέπει κόμπακτ για την πόλη, όπως επίσης σε πλάτος (1.755 χλστ.).

Αέρας ανανέωσης «φύσηξε» και στο εσωτερικό του, όπου οι σχεδιαστές της γαλλικής φίρμας εστίασαν στην απλότητα, έτσι ώστε η διαμονή των επιβατών να είναι ακόμα πιο ευχάριστη. Το ταμπλό με τις ευθείες γραμμές χωρίζεται σε τρία επίπεδα και διαθέτει πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Στο πάνω μέρος συναντάται ο λιτός αλλά ευκρινής ψηφιακός πίνακας οργάνων τύπου head-up-display, ενώ στο κέντρο υπάρχει το smartphone station (το κινητό γίνεται ράδιο και multimedia) στη βασική έκδοση ή οθόνη αφής πολυμέσων των 10 ιντσών στις επόμενες εκδόσεις Plus και Max. Στο νέο Citroen C3 των 16.900 ευρώ τοποθετούνται 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κλιματισμός και προβολείς LED με αυτόματη λειτουργία. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων ωφέλησε τους χώρους για όλους τους επιβάτες, με τους πίσω να χωρούν δίχως να στριμώχνονται στο υπερυψωμένο κάθισμα. Μεγαλύτερο κατά 28 λίτρα είναι και το πορτ μπαγκάζ, στα 328 λίτρα.

Πρόσθετη αξία στο νέο Citroen C3 των 16.900 ευρώ δίνει ο 1.200άρης turbo κινητήρας αμιγώς βενζίνης των 100 ίππων και 205 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και ανεβάζει εύκολα ρυθμούς, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. Παράλληλα το μοτέρ αυτό είναι οικονομικό σε κατανάλωση (6,7 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή), ενώ με εκπομπές CO2 126 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 81 ευρώ. Στα βασικά πλεονεκτήματα του γαλλικού μικρού SUV ανήκει και η υψηλή άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις μαζί με τα αναπαυτικά του καθίσματα. Η καινοτόμος ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushion (διπλά προοδευτικά υδραυλικά στοπ) «σιδερώνει» τις διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος και ταυτόχρονα συμβάλλει στην πολύ καλή σταθερότητα που επιδεικνύει το αυτοκίνητο, αφού ακόμα και σε πολύ πιεσμένους ρυθμούς είναι ελεγχόμενο και ήπιο στις αντιδράσεις του.

Διαβάστε επίσης