Στον “Μισάνθρωπο” του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά πρωταγωνιστεί ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος σε σκηνοθεσία του καταξιωμένου Πέτερ Στάιν

Forever Woman

Μόλις ξεκίνησε στην Κεντρική Σκηνή του θεάτρου η παράσταση «Ο Μισάνθρωπος ή Ο πικρόχολος ερωτευμένος» του Μολιέρου.

Με πρωταγωνιστή τον αγαπημένο στο ελληνικό κοινό ταλαντούχο ηθοποιό, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του διεθνώς αναγνωρισμένου Γερμανού θεατρανθρώπου.

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος ερμηνεύει τον εμβληματικό ρόλο του Αλσέστ στην παράσταση “Ο Μισάνθρωπος ή Ο πικρόχολος ερωτευμένος” του Μολιέρου στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, με την σκηνοθετική υπογραφή του διεθνώς αναγνωρισμένου Γερμανού θεατρανθρώπου Πέτερ Στάιν. Η παράσταση ανεβαίνει στο πλαίσιο των εορτασμών του “έτους Μολιέρου” με αφορμή τα 400 χρόνια από τη γέννηση του σπουδαίου Γάλλου κωμωδιογράφου, μετά από πρωτοβουλία του καλλιτεχνικού διευθυντή Λευτέρη Γιοβανίδη να καλέσει έναν από τους σημαντικότερους ευρωπαίους σκηνοθέτες και στυλοβάτη του θεάτρου του 20ού αιώνα να την παρουσιάσει με Έλληνες ηθοποιούς. Συμπρωταγωνιστούν οι Γιωργής Τσαμπουράκης, Παρασκευή Δουρουκλάκη, Γιώργος Γλάστρας, Γιώργος Ψυχογιός, Δημήτρης Ντάσκας, Νάνσυ Μπούκλη, Αχιλλέας Σκεύης, Θεοδόσης Τανής, Νικόλας Μυλωνόπουλος, Βαγγέλης Δαούσης, Γιώργος Τριανταφύλλου και η Όλια Λαζαρίδου στο ρόλο της Αρσινόης.

Η διαχρονική και με φιλοσοφικό υπόβαθρο κωμωδία του Μολιέρου καυτηριάζει την κοινωνική υποκρισία. Ο ήρωας του απεχθάνεται την ανειλικρίνεια, την κολακεία και την εξαπάτηση και ασφυκτιά απέναντι στα ήθη της γαλλικής αριστοκρατικής κοινωνίας. Το γεγονός αυτό, ωστόσο, δεν αποτρέπει το έργο από το να αναφερθεί σε οποιαδήποτε εποχή. Στην δική του εποχή δεν είχε μεγάλη επιτυχία καθώς το κοινό του έβλεπε ουσιαστικά τον εαυτό του να καθρεφτίζεται στα πάθη των χαρακτήρων, η ανάπτυξη των οποίων κάνει το έργο να ξεχωρίζει σε σχέση με άλλα του συγγραφέα, που εστιάζουν περισσότερο στην εξέλιξη της πλοκής.

Η παράσταση που ανέβηκε για πρώτη φορά από τον γερμανό θεατράνθρωπο το 2018 στο Παρίσι, σημειώνοντας τεράστια καλλιτεχνική και εισπρακτική επιτυχία με δεκάδες παραστάσεις σε ολόκληρη τη Γαλλία, παρουσιάζεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σε έμμετρη μετάφραση της Λουίζας Μητσάκου που, όπως είπε σε συνέντευξη που έδωσε στο “α” ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, “έχει ένα μοναδικό χάρισμα να αναδεικνύει τα νοήματα του συγγραφέα, έτσι ώστε ο θεατής να κατανοεί και να απολαμβάνει το λόγο του”. Ενώ για τη σχέση του Μολιέρου με το σήμερα ο ηθοποιός σημειώνει: “Ο Μολιέρος είναι ένας κατεξοχήν άνθρωπος του θεάτρου, συγγραφέας και ηθοποιός, που δεν διστάζει να ασκήσει κριτική μέσα από τα έργα του στην αριστοκρατική κοινωνία της εποχής στην οποία ανήκε και ο ίδιος, αφού ήταν ευνοούμενος του Λουδοβίκου. Κατακεραυνώνει την υποκρισία που βασίλευε στην αυλή μέσα από την ιδιαίτερη και ακραία προσωπικότητα του Αλσέστ, ο οποίος πρωταγωνιστεί στον “Μισάνθρωπο”. Ενώ, λοιπόν, τα χαρακτηριστικά της βασιλικής αυλής της Γαλλίας του 17ου αιώνα δεν είναι αναγνωρίσιμα στην εποχή μας, το έργο χτυπάει φλέβα στην ουσία: την υποκρισία, την κολακεία και την ανειλικρίνεια που κυριαρχούν και στη σύγχρονη κοινωνία. Μια κρίση αξιών, όπως αυτή για την οποία εξεγείρεται ο Αλσέστ, αναγνωρίζουμε και σήμερα, αφού τείνουμε να γίνουμε δέσμιοι ενός ψηφιακού ψεύτικου κόσμου όπου πουλάμε ευτυχία κι αγοράζουμε likes”.

Οι συντελεστές

Τα κοστούμια της παράστασης από την Άννα Μαρία Χάινριχ κατασκευάστηκαν στο Παρίσι από το “Atelier Caraco Anezou” και είναι τα ίδια που χρησιμοποιήθηκαν στη γαλλική παραγωγή. Τα παπούτσια της παράστασης κατασκευάστηκαν από τον οίκο υποδημάτων “Pompeii Shoes”, στη Ρώμη. Οι περούκες των Αλσέστ, Φιλάντ και Ορόντ κατασκευάστηκαν από την “Audello Teatro”, στο Τορίνο. Τα σκηνικά της παράστασης υπογράφει ο Φέρντιναρντ Βεμπερμπάουερ και τους φωτισμούς ο Νίκος Βλασόπουλος.

Ο Πέτερ Στάιν

Γεννημένος στο Βερολίνο το 1937, ο Πέτερ Στάιν αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια της παγκόσμιας σκηνοθεσίας, δουλειές του οποίου έχουμε θαυμάσει και στην Ελλάδα. Τελευταία του επίσκεψη ήταν το 2010, όταν παρουσίασε τη δωδεκάωρη εκδοχή των “Δαιμονισμένων” του Ντοστογιέφσκι στο Φεστιβάλ Αθηνών, ενώ θρυλική έχει μείνει και η “Μήδειά” του, που παίχτηκε στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, το 2005. Έχει σκηνοθετήσει κυρίως έργα του Σαίξπηρ, της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας (ιστορική στιγμή αποτελεί η παρουσίαση στην Ελλάδα της εξάωρης και ρωσόφωνης εκδοχής της “Ορέστειας” που παρουσίασε στην Ελλάδα τη δεκαετία του ’90) και όπερες.

Πηγή : www.athinorama.gr