Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Renault Clio E-Tech Full Hybrid 145

Το διαχρονικό best seller της Renault

Tο διαχρονικό best seller της Renault με της πάνω από 16 εκατομμύρια πωλήσεις από τότε που πρωτοκυκλοφόρησε το 1990, το Clio αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις στη δημοφιλή κατηγορία των supermini. Το υπάρχον, πέμπτης γενιάς Clio δέχτηκε μια ανανέωση πέρυσι, ενώ διατίθεται με μια ευρεία γκάμα μηχανικών συνόλων βενζίνης, διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG), πετρελαίου και full hybrid. Η ελληνική αντιπροσωπεία κάνει πιο προσιτή την απόκτησή του, αφού το προσφέρει με σημαντικές εκπτώσεις και σε τιμές που ξεκινούν από μόνο 15.980 ευρώ.

Το κορυφαίο σε απόδοση και τεχνολογία νέο Renault Clio είναι το E-Tech Full Hybrid, το οποίο παράλληλα είναι το μόνο στην γκάμα που διατίθεται στην πιο σπορ έκδοση esprit Alpine, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής. Το ακριβότερο Clio εκκινεί από τις 32.950 ευρώ, ωστόσο και από το αρχικό επίπεδο evolution ενσωματώνει όλο το πλήρες πακέτο εξοπλισμού και στοιχίζει από 28.670 ευρώ (χωρίς την έκπτωση των έως 3.000 ευρώ από τη μείωση του Φ.ΠΑ. στο 12% από 24%).

Ο θάλαμος των επιβατών του νέου Renault Clio διακρίνεται από τις νέες επενδύσεις μετά την αναβάθμιση, ενώ στο esprit Alpine υπάρχουν πολλές προσθήκες που ενισχύουν το πιο σπορ ταπεραμέντο του. Το ταμπλό με το σκούρο γκρι ύφασμα σε όλο το πλάτος του στο μεσαίο επίπεδο διαθέτει κεντημένη γαλλική σημαία, οι ζώνες ασφαλείας εμπρός και πίσω έχουν χαρακτηριστικό μπλε γαζί (εκτός από τη μεσαία πίσω), τα πεντάλ είναι αλουμινένια και τα μαρσπιέ των μπροστινών θυρών φέρουν μεταλλικές πλακέτες με το λογότυπο Alpine. Τα εμπρός καθίσματα έχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη, μπλε ραφές, στάμπα με το γράμμα «A» της Alpine ψηλά στην πλάτη και μια ετικέτα με τα χρώματα της γαλλικής σημαίας στην εξωτερική πλευρά.

Εκτός από όλες αυτές τις λεπτομέρειες, το εσωτερικό του Clio ξεχωρίζει και για την κορυφαία -για supermini και όχι μόνο- ποιότητα κατασκευής. Μαλακά σε υφή υλικά έχουν χρησιμοποιηθεί στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών, με το φινίρισμα και τη συναρμογή να είναι ανωτέρου επιπέδου. Πρόσθετα ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών (προαιρετικά 10 ιντσών) και το infotainment των 7 ή 9,3 ιντσών τονίζουν τη σύγχρονη τεχνολογία του αυτοκινήτου. Η ροή ενέργειας στον πίνακα οργάνων φαίνεται από μία μικρή ένδειξη, ενώ στην οθόνη αφής υπάρχει και ξεχωριστή ενότητα με διάφορες πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα κίνησης. Όσο για τους χώρους, όλοι οι επιβάτες του Clio θα μετακινηθούν δίχως παραχωρήσεις, ακόμα και όταν πρόκειται για πιο ψηλούς, μιας και στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι αρκετός. Στο E-Tech το πορτ μπαγκάζ είναι μικρότερο κατά 90 λίτρα (από το LPG) και φτάνει τα 301 λίτρα, λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών κάτω από το κάθισμα.

Το Clio E-Tech με το φουλ υβριδικό σύνολο με τη συνδυαστική απόδοση των 145 ίππων περιλαμβάνει περισσότερες από 150 πατέντες, καθώς και τεχνογνωσία που έχει συγκεντρώσει η Renault από τις πίστες της Formula 1. Η σειριακή-παράλληλη αρχιτεκτονική του, συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν 49 PS και 205 Nm και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσης 24 PS και 50 Nm, με έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1.6 λτ. βενζίνης 94 hp και 148 Nm. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός πολλαπλών λειτουργιών (multi-modeκιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη, ενώ το ηλεκτρικό μοτέρ λαμβάνει ενέργεια από μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία 1,2 kWh.

Στην πράξη τώρα, το αυτοκίνητο ξεκινά πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα και μπορεί να κινηθεί με αυτόν για αρκετές αποστάσεις εφόσον φορτίζεται η μπαταρία και η πίεση στο γκάζι είναι ήπια. Το υβριδικό σύνολο έχει 15 διαφορετικούς συνδυασμούς λειτουργίας και η λειτουργία του είναι απλή, αφού στη θέση D δουλεύει όπως όλα τα αυτόματα κιβώτιο, ενώ στην Β, ενισχύεται σημαντικά η ανάκτηση ενέργειας. Όλα αυτά τα συστήματα συνεργάζονται ιδανικά μεταξύ τους, με τον οδηγό να απολαμβάνει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση χωρίς να καίει βενζίνη, συνδυασμό των μοτέρ και δυναμικές επιταχύνσεις όποτε ζητηθούν (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.). Μόνο κατά την πλήρη επιτάχυνση θα ακουστεί ο βενζινοκινητήρας, μιας και σε νορμάλ συνθήκες δεν ενοχλεί καθόλου. Το σημαντικό είναι ότι η μέση πραγματική κατανάλωση δοκιμής βρέθηκε στα 5,5 λτ./100 χλμ., όμως στην πόλη το νούμερο αυτό πέφτει κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ. Επίσης, με εκπομπές CO2 986 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας και μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο της Αθήνας.

Διαβάστε επίσης