Οδηγούμε τα νέα Nissan Qashqai e-Power και το ηλεκτρικό Ariya


Η Nissan ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής για ένα πιο βιώσιμο μέλλον με μηδενικό αποτύπωμα, αναπτύσσει συνεχώς τη γκάμα των «εξηλεκτρισμένων» μοντέλων της αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της στην ηλεκτροκίνηση. Στα πλαίσια αυτής της στρατηγικής παρουσίασε πριν λίγες μέρες στη Στοκχόλμη 2 νέα μοντέλα, το υβριδικό Qashqai e-Power και το αμιγώς ηλεκτρικό Ariya. Βρεθήκαμε στην πανέμορφη πρωτεύουσα της Σουηδίας για να τα γνωρίσουμε, να τα οδηγήσουμε και να σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις. Αμφότερα στην Ελλάδα τα περιμένουμε το ερχόμενο φθινόπωρο.

Nissan Qashqai e-Power με ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης

Το νέο Qashqai θα είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που θα εξοπλιστεί με το μοναδικό σύστημα κίνησης e-Power της Nissan. Ως αποκλειστικότητα της ιαπωνικής εταιρίας και βασικό στοιχείο της στρατηγικής Intelligent Mobility της εταιρείας, το σύστημα αυτό είναι μια μοναδική προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση, κάνοντας την καθημερινή οδήγηση ευχάριστη και αποτελεσματική. Θα είναι διαθέσιμο στη γκάμα του Qashqai το φθινόπωρο, θέτοντας και πάλι νέα δεδομένα στην κατηγορία των crossover. Το σύστημα e-power αποτελείται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης που συμπληρώνεται από έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης μεταβλητής σχέσης συμπίεσης 1.5 λίτρων με 156 ίππους, μια γεννήτρια ισχύος, έναν μετατροπέα και έναν ηλεκτροκινητήρα 190 PS και 330 Nm ροπής.

Το πλεονέκτημα του συστήματος στο νέο Qashqai e-Power είναι ότι ο κινητήρας λειτουργεί εντός της βέλτιστης εμβέλειας και της καλύτερης σχέσης συμπίεσης, με όφελος στην καλύτερη απόδοση του καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2 σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παράλληλα χάρη στον μειωμένο θόρυβο του κινητήρα, βελτιώνεται σημαντικά και η άνεση στην οδήγηση. Δεν υπάρχει καθυστέρηση στην παροχή ροπής -λόγω της πλήρους ηλεκτροκίνησης– όπως συμβαίνει σε ένα παραδοσιακό υβριδικό. Είναι μια ιδανική τεχνολογία για όσους δεν μπορούν ή δεν θέλουν να αφιερώσουν χρόνο για να επαναφορτίσουν το όχημά τους, με όποιες δυσκολίες αυτό συνεπάγεται.

Nissan Ariya, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό crossover

Το Ariya σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο για τη Nissan στην ηλεκτροκίνηση. Είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό crossover με εργονομική σχεδίαση και αξεπέραστη άνεση. Η αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα CMF-EV του νέου Ariya συνδυάζει εξαιρετική απόδοση ισχύος, δυνατότητες φόρτισης και αυξημένη αυτονομία. Είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις: 2WD 63kWh (217 hp/300 Nm), 2WD 87kWh (242 hp/300 Nm) και e-4ORCE AWD 87kWh (305 hp/600 Nm) με αυτονομία έως 403, 533 και 500 χλμ. αντίστοιχα. Όπως είναι λογικό, το Ariya προσφέρει άμεση ροπή και ισχυρή επιτάχυνση για μια ομαλή, αθόρυβη και δυναμική εμπειρία οδήγησης. Επιτάχυνση που βρίσκεται στα 7,5 δλ. (0-100 χλμ./ώρα) για την έκδοση των 63kWh7,6 δλ. για τα 87kWh και 5,7 δλ. για το κορυφαίο των 87kWh e-4ORCE με κίνηση σε όλους τους τροχούς.Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης στο Ariya είναι εξαιρετικά αθόρυβο, με αποτέλεσμα να επικρατεί «νεκρική» σιγή στην καμπίνα των επιβατών, ακόμα και στα πίσω καθίσματα, ένα σημείο όπου πολλά οχήματα δεν καταφέρνουν να μειώσουν το θόρυβο.

Στόχος της Nissan ήταν ο σχεδιασμός να είναι εντυπωσιακός μεν αλλά διαχρονικός δε, χωρίς ακραία στοιχεία. Ενσωματώνοντας το γνωστό ιαπωνικό DNA και τη φιλοσοφία φουτουρισμού της μάρκας, για δυναμικό σχεδιασμό που συνδυάζει την αισθητική με τη λειτουργικότητα, δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο με πολυτελή χαρακτηριστικά και μοντέρνα εμφάνιση. Η ολοκαίνουργια πλατφόρμα και η συμπαγής φύση των εξαρτημάτων του συστήματος μετάδοσης κίνησης επέτρεψαν στη Nissan να τοποθετήσει το σύστημα κλιματισμού του Ariya κάτω από το καπό. Αυτό επέτρεψε στους σχεδιαστές να χρησιμοποιήσουν όλο το μήκος της καμπίνας και να δημιουργήσουν ένα επίπεδο, ανοιχτό δάπεδο με χώρο σαν σαλόνι, εμπνευσμένο από τον premium φουτουρισμό. Με την κομψότητα και την άνεση ως προτεραιότητα της σχεδίασης, το εσωτερικό του παρέχει άφθονο χώρο, εφάμιλλο με ανώτερης κατηγορίας οχήματα, διαθέτοντας τον μεγαλύτερο ωφέλιμο όγκο καμπίνας στην κατηγορία του.

Διαβάστε την αναλυτική παρουσίαση στο autogreeknews.gr

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε
ακόμα