Η κινεζική ανερχόμενη Leapmotor
Η κινεζική ανερχόμενη Leapmotor αν και μετράει μόλις 10 χρόνια παρουσίας στο χώρο της αυτοκίνησης, έχει ήδη παραδώσει 1 εκατομμύριο μονάδες σε πελάτες παγκοσμίως, ενώ τον Μάιο του 2024 ιδρύθηκε η κοινοπραξία Leapmotor International B.V., με πλειοψηφικό (51%) μέτοχο την Stellantis. Η μέχρι πρότινος περιορισμένη γκάμα των μοντέλων της με το μίνι Τ03 και το μεσαίο SUV C10, διευρύνεται αυτή τη φορά με το μικρομεσαίο SUV B10, σχεδιασμένο ειδικά για τις διεθνείς αγορές και την Ευρώπη (most european chinese car) με τιμή που θα καθιστά τα ηλεκτρικά μοντέλα προσιτά στο ευρύ κοινό χωρίς να γίνουν εκπτώσεις στη τεχνολογία αιχμής που θα φέρουν. Μιλώντας για κόστος απόκτησης, σε κάποιες αγορές θα ξεκινάει κάτω από τα 30.000 ευρώ. Στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμο πριν το τέλος της χρονιάς από την Italian Motion, επίσημου εισαγωγέα της Leapmotor, με τιμή που δεν γνωρίζουμε ακόμα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στην παρουσίαση ανακοινώθηκε το πλούσιο και φιλόδοξο πλάνο της εταιρίας για επέκταση με νέα μοντέλων που θα καλύπτουν όλες τι κατηγορίες, μέχρι και hot hatch, υψηλών επιδόσεων. Βρεθήκαμε λοιπόν στη Νίκαια της Γαλλικής Ριβιέρας για να γνωρίσουμε και να οδηγήσουμε το νέο B10 C-SUV.
Κοιτώντας εξωτερικά το Leapmotor Β10 δεν θα λέγαμε ότι ξεχωρίζει κραυγαλέα από τα σύγχρονα ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς, ενώ μοιάζει αρκετά με το μεγαλύτερο αδερφάκι του, το C10. Ο σχεδιασμός του είναι συμμετρικός και λιτός με απαλές καμπύλες επιφάνειες, λεπτά φωτιστικά σώματα και πίσω τμήμα που θυμίζει αρκετά Porsche Cayenne. Από πλευράς διαστάσεων, με μήκος 4.515 χλστ., πλάτος 1.855 χλστ., ύψος 1.655 χλστ. και μεταξόνιο 2.735 χλστ., τοποθετείται στο επίκεντρο της δημοφιλούς C-SUV κατηγορίας. Καθώς οι μπαταρίες έχουν ενσωματωθεί πλέον μέσα στο σασί με χαμηλότερο προφίλ -χωρίς την ανάγκη επιπλέον προστατευτικού κλωβού- από τις συμβατικές, ο χώρος για τα κεφάλια των επιβατών έχει αυξηθεί σημαντικά, ενώ το δάπεδο στις πίσω θέσεις είναι απόλυτα επίπεδο.
Εσωτερικά συναντάμε τη γνωστή ουδέτερη κινεζική φιλοσοφία με λιτές γραμμές και πολύ μεγάλη έμφαση στην τεχνολογία με απουσία φυσικών διακοπτών, πρότυπο που καθιέρωσε πρώτη η Tesla. Στο κέντρο κυριαρχεί η οθόνη αφής των 14,6 ιντσών (με ανάλυση 2.5K) για το σύστημα πολυμέσων, που υποστηρίζει το λειτουργικό LEAP OS 4.0 Plus. Πίσω από το τιμόνι συναντάμε ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών, όπου έχει χρησιμοποιηθεί επεξεργαστής Snapdragon 8155 ώστε η απόκριση του μενού να είναι σχεδόν ίδια σε ταχύτητα με αυτή ενός smartphone. Σύντομα θα υπάρχει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ το λειτουργικό σύστημα δίνει τη δυνατότητα πλήρους προσαρμογής του interface καθώς και τηλεχειρισμού μέσω της εφαρμογής Leapmotor app. Η κεντρική διαχείριση του Leapmotor Β10 βασίζεται στην πλήρως ενσωματωμένη πλατφόρμα LEAP 3.5, μια αρχιτεκτονική που παρέχει προηγμένα χαρακτηριστικά όπως τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), προσαρμόσιμο ψηφιακό ταμπλό και έξυπνες δυνατότητες οδήγησης. Όλα τα συστήματα ελέγχονται από έναν κεντρικό εγκέφαλο, καταργώντας τις επιμέρους μονάδες ελέγχου για κάθε λειτουργία ξεχωριστά. Το μεγάλο όφελος αυτής της προσέγγισης είναι η δραματική μείωση των επιπλέον εξαρτημάτων αλλά και το μήκος των καλωδιώσεων, στοιχεία που μειώνουν το βάρος και το κόστος, συνεισφέροντας στην γενικότερη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης. Η γενικότερη ποιότητα των μαλακών αλλά και σκληρών υλικών καθώς και των συνθετικών δερμάτινων επενδύσεων που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αρκετά καλή.
Οι χώροι συγκαταλέγονται στα δυνατά χαρτιά του B10, καθώς το πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 455 λίτρα (430 + frunk 25 λίτρων κάτω από το καπό) και φτάνει ως τα 1.415 λίτρα, κατόπιν αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ έχουν παράλληλα στη διάθεση τους 22 βοηθητικούς αποθηκευτικούς χώρους μέσα στην καμπίνα για τα μικροπράγματα τους. Από πλευράς εξοπλισμού συναντάμε δύο εκδόσεις, την αρχική Life και την Design. Η πρώτη περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο 17 συστημάτων υποβοήθησης που προσφέρουν ημιαυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2, διζωνικό κλιματισμό, WiFi, σύστημα καμερών 360 μοιρών, ασύρματη φόρτιση κινητού, ηχοσύστημα με 12 ηχεία, και γυάλινη οροφή με συρόμενο σκιάδιο. Η δεύτερη και πλουσιότερη προσθέτει στα παραπάνω ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, αεριζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα. Σε όλες τις εκδόσεις, η αντλία θερμότητας είναι στάνταρ.
Το Leapmotor B10 τροφοδοτείται με ένα εξελιγμένο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 218 ίππων και 240 Nm ροπής, με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8 δλ. και η τελική ταχύτητα είναι περιοριζόμενη, στα 170 χλμ./ώρα. Τα νούμερα αυτά είναι αρκούντως ικανοποιητικά, δεδομένου ότι το B10 έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καταναλωτών που θέλουν ένα οικογενειακό SUV με οικολογική συνείδηση και που αναζητούν ένα ηλεκτρικό όχημα που συνδυάζει στυλ, άνεση, ευελιξία και προηγμένη τεχνολογία. Οι επιλογές των μπαταριών είναι δύο με χωρητικότητα 56,2 kWh και 67,1 kWh προσφέροντας αυτονομία 361 και 434 χιλιομέτρων αντίστοιχα «μετρημένες» στο μεικτό κύκλο WLTP. Έχουν εξελιχθεί in house, βασίζονται σε χημική σύσταση LFP, με στοιχεία που προέρχονται από την CATL. Σημαντικό είναι επίσης και το γεγονός ότι δεν έχουν την ανάγκη κάποιου buffer (δικλείδα χωρητικότητας), με τη μικτή και καθαρή χωρητικότητα να ταυτίζονται. Υπάρχει στάνταρ ενσωματωμένος φορτιστής ΑC 11 kW ενώ υποστηρίζεται ταχυφόρτιση DC ισχύος έως 168 kW, κάτι που σημαίνει ότι η φόρτιση από 30 σε 80%, γίνεται σε περίπου 20 λεπτά. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν περί τις 15,9 kWh/100 χλμ., τιμή πολύ χαμηλότερη από τις 17,3 kWh που ανακοινώνει η εταιρία. Από την επόμενη άνοιξη πάντως θα είναι διαθέσιμη για όσους το χρειάζονται και η έκδοση REEV όπως το υπάρχον C10. Ένας θερμικός κινητήρας θα φροντίζει δηλαδή να φορτίζει την μπαταρία, χωρίς όμως να είναι άμεσα συνδεδεμένος με τους τροχούς. Αυτό που δεν θα υπάρξει πάντως για τις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις είναι η τετρακίνητη επιλογή με 2 μοτέρ.
Οδηγώντας στους δρόμους της Νίκαιας και της φημισμένης Κυανής Ακτής με τη μαγευτική ακτογραμμή μπορέσαμε να διαπιστώσουμε την άνεση και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης του Leapmotor B10 που υπόσχεται στα χαρτιά. Με πολύ καλή ηχομόνωση και αθόρυβη λειτουργία είναι ευχάριστο και ξεκούραστο τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σε επαρχιακές διαδρομές. Σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα που «προσγειώνονται» απευθείας από την Κίνα στην αγορά, το Β10 βρέθηκε στο περίφημο κέντρο δοκιμών στο Μπαλόκο της Ιταλίας κατά το στάδιο της εξέλιξής του και των τελικώς ρυθμίσεων υπό το βλέμμα των μηχανικών της Stellantis. Αυτό συντέλεσε σε ένα πιο ολοκληρωμένο ευρωπαϊκό χαρακτήρα τρόπων τινά, με τη ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και των κινηματικών χαρακτηριστικών να είναι πολύ ικανοποιητικά. Η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης δεν είναι η καλύτερη σε δρόμο με στροφές, όμως η έντονη υποβοήθηση διευκολύνει πολύ στους ελιγμούς μέσα στην πόλη. Τα 3 διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης επιδρούν στην απόκριση του γκαζιού, στο επίπεδο ανάκτησης αλλά και στην αίσθηση του τιμονιού. Σύντομα, και βάση των λεγομένων των μηχανικών εξέλιξης θα προστεθεί και η γνωστή από άλλα μοντέλα one pedal λειτουργία. Τέλος, στα τελικά στάδια είναι και η προσθήκη ενός συστήματος που θα ακινητοποιεί το όχημα με ασφάλεια ακόμα και αν υπάρξει απότομο κλατάρισμα ελαστικού χωρίς να απαιτείται κάποιος ιδιαίτερος χειρισμός από τον οδηγό, με ταχύτητα της τάξεως των 100 χλμ./ώρα!








