Αξίζει!
Με ένα διαθέσιμο ποσό κάτω των 20.000 ευρώ, οι επιλογές που έχει να κάνει ο ενδιαφερόμενος εστιάζονται κυρίως στα μικρά χάτσμπακ. Όσοι θέλουν περισσότερους χώρους και αμάξωμα θα κοιτάξουν στα μικρά SUV, όμως σε αυτά τα χρήματα οι επιλογές τους θα περιοριστούν σημαντικά γιατί πολύ απλά είναι ελάχιστα. Μία αξιόλογη πρόταση αγοράς με όλες τις ανέσεις και τα κομφόρ, είναι το προσφάτως λανσαρισμένο Hyundai Bayon Facelift.
Η ελληνική αντιπροσωπεία το κάνει ακόμα πιο προσιτό και δελεαστικό με την τρέχουσα έκπτωση των 1.200 ευρώ που ισχύει για όλες τις εκδόσεις του. Έτσι, το αρχικό Bayon 1.2 MPI 79 hp Premium εκκινεί από τις 19.290 ευρώ (έναντι 20.490 ευρώ αρχικής) και απευθύνεται στο κοινό που θέλει ένα πολύ εξυπηρετικό και ευέλικτο αυτοκίνητο για την πόλη, αλλά και για την κάλυψη ταξιδιών λόγω της ευρυχωρίας που παρέχει. Παρότι δεν είναι πολύ μεγαλύτερο από ένα supermini, οι χώροι του είναι επιπέδου μικρομεσαίου χάτσμπακ. Συγκεκριμένα έχει μήκος 4.180 χλστ., πλάτος 1.775 χλστ., ύψος 1.500 χλστ. και μεταξόνιο 2.580 χλστ. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας υπάρχει αρκετός αέρας για πόδια και κεφάλι, ενώ από τα μεγαλύτερα στα B-SUV είναι το πορτμπαγκάζ των 411 λίτρων, με πρόσθετο χώρο για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο.
Ύστερα από την πρόσφατη ανανέωση που δέχτηκε το Bayon, απέκτησε πιο κομψή και ελκυστική εμφάνιση εξωτερικά, μέσω των ανασχεδιασμένων φωτιστικών σωμάτων, προφυλακτήρων και μάσκας. Στο εσωτερικό οι αλλαγές εστιάζονται κυρίως στις νέες επενδύσεις και στην τεχνολογική – εξοπλιστική αναβάθμιση. Από την εισαγωγική έκδοση Premium μόνο «βασικό» δεν είναι, αφού διαθέτει όλο το σύγχρονο πακέτο ασφαλείας, ανέσεων και συνδεσιμότητας. Στάνταρ είναι -μεταξύ άλλων- τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, το infotainment με οθόνη αφής 10,25 ιντσών με πλοήγηση και έλεγχο λειτουργιών του αυτοκινήτου εξ αποστάσεως, η κάμερα οπισθοπορείας, οι αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.λπ. Κοινώς εφοδιάζεται με τα πάντα και καλύπτεται με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων.
Σχετικά με το μικρότερο σε απόδοση 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.200άρη κινητήρα, η ισχύς των 79 ίππων και 113 Nm ακούγεται (και είναι) μικρή, ειδικά όταν καλείται να κινήσει μίνιμουμ 1.045 κιλά. Παρόλα αυτά κοντή κλιμάκωση του 5τάχυτου σασμάν βοηθά στο να έχει το απαραίτητο νεύρο και σπιρτάδα, όχι στην πόλη όπου δεν τίθεται θέμα επιδόσεων, αλλά σε συνθήκες ταξιδιού. Ο 1.2 MPi αναπτύσσει απρόσμενα εύκολα ταχύτητες της τάξεως των 120-130 χλμ./ώρα και τις κρατά, χάρη στο κοντό γρανάζωμα. Η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 165 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 από 118 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Η κατανάλωση σε νορμάλ ρυθμούς βρίσκεται στα 7,4 λτ./100 χλμ. και είναι μια χαρά για ατμοσφαιρικό B-SUV 79 ίππων και 1+ τόνων. Στο δρόμο, το Bayon στοχεύει στο να προσφέρει άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις σε όλες τις συνθήκες, κάτι που το καταφέρνει πολύ καλά και στην πράξη. Το στιβαρό του πλαίσιο και οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις εξασφαλίζουν συμπαγή αίσθηση, χαμηλό θόρυβο κύλισης και πολύ καλό πάτημα.