Προσιτά ηλεκτρικά.
Οι κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων και τα μοντέλα που διαθέτουν γίνονται ολοένα και περισσότερα στην Ελλάδα, με την πλειοψηφία αυτών να είναι SUV. Κάποια είναι πιο προσιτά σε τιμές, όμως πολλά δεν είναι τόσο φθηνά όσο θα περίμενε ένας αγοραστής προκειμένου να τον δελεάσουν και να το προτιμήσουν από ένα αντίστοιχο πιο γνωστό και εδραιωμένο ευρωπαϊκό, ιαπωνικό ή κορεατικό για παράδειγμα.

Μεταξύ των πολλών πλέον κινεζικών αυτοκινήτων (όχι μικροκινητικότητας) που προσφέρονται στην εγχώρια αγορά, ένα από τα φθηνότερα είναι το νέο BYD Dolphin Surf, το οποίο είναι παράλληλα και από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά. Συγκεκριμένα το βασικό στην γκάμα Surf Active 30 kWh κοστίζει από 17.290 ευρώ, τιμή που συμπεριλαμβάνει το Electric Bonus των 500 ευρώ από την BYD και τις 3.000 ευρώ από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Στο βασικό του εξοπλισμό (έκδοση Active) ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη οδηγού 7 ιντσών, κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών με ενσωματωμένη πλοήγηση, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, χειροκίνητος κλιματισμός, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, τιμόνι και καθίσματα επενδυμένα με δερματίνη και οι γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες. Επιπρόσθετα, στην τιμή περιλαμβάνεται η μεταλλική βαφή Lime Green, συν πλήρη εγγύηση κατασκευαστή διάρκειας 6 ετών/150.000 χλμ., εγγύηση 8 ετών/200.000 χλμ. για τη μπαταρία, καθώς και εγγύηση 8 ετών/150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα.

Με μήκος 3.990 χλστ., πλάτος 1.720 χλστ. και ύψος 1.590 χλστ., το BYD Dolphin Surf διαθέτει τις κατάλληλες διαστάσεις για να είναι ευέλικτο στην οδήγηση σε στενούς αστικούς δρόμους και να είναι εύκολο σε στάθμευση σε περιορισμένους χώρους. Το εσωτερικό, σε αντίθεση με το εξωτερικό «κινείται» σε πιο ήπιους τόνους και χαρακτηρίζεται για τις απαλές και διαδοχικές καμπύλες επιφάνειες του. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι μεν σκληρά αλλά η γενικότερη συναρμογή είναι καλή. Από πλευράς χώρων και σε συνδυασμό με τα 2,5 μέτρα μεταξονίου και τη διαμόρφωση της οροφής, παρουσιάζει ένα απρόσμενα -αναλογικά με τις εξωτερικές διαστάσεις- ευρύχωρο εσωτερικό για 4 επιβάτες με ύψος άνω των 1,8 μ. Από την άλλη πλευρά το πορτμπαγκάζ των 308 λίτρων δεν εντυπωσιάζει, αφού είναι μικρότερο από άλλων αυτοκινήτων με μήκος κοντά στα 4 μέτρα, συν του ότι είναι έντονη η παρουσία των θόλων.

Κάτω από το αμάξωμα του Dolphin Surf βρίσκεται η πλατφόρμα e-Platform 3.0 της BYD, η οποία είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα και ενσωματώνει την καινοτόμο μπαταρία τύπου Blade Battery. Η τελευταία υιοθετεί τη χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), προσφέροντας αυξημένη αντοχή και ενισχυμένα επίπεδα ασφάλειας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, χωρίς τη χρήση κοβαλτίου. Η βασική έκδοση Active συνδυάζει την μπαταρία των 30 kWh με κινητήρα απόδοσης 89 ίππων και 175 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,1 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 150 χλμ./ώρα. Το βασικό BYD Dolphin Surf των 1.294 κιλών παρέχει μέγιστη αυτονομία στην πόλη 356 χλμ. ή 220 χλμ. συνδυαστική, με κατανάλωση 9,9 kWh/100 χλμ. και 15,5 kWh/100 χλμ. αντίστοιχα (εργοστασιακές μετρήσεις). Η φόρτιση από 0-100% σε φορτιστή 11 kW τριφασικό διαρκεί 3 ώρες και 30 λεπτά, ενώ σε ταχεία φόρτιση (DC 65kW) αρκούν 30 λεπτά για το 10%-80%. Επίσης, ενσωματώνει λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) για τροφοδοσία συσκευών με ισχύ έως 3,3 kW, από τη μπαταρία του αυτοκινήτου.







