Όλο το σύγχρονο «πακέτο»
Το Dacia Sandero είναι το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο λιανικής στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, καθώς και το πιο προσιτό σε τιμή supermini που προσφέρεται στη χώρα μας. Πιο συγκεκριμένα πωλείται τώρα από μόνο 15.590 ευρώ με όλο το σύγχρονο «πακέτο» εξοπλισμού, με χώρους μικρομεσαίου χάτσμπακ, αποδοτικό turbo κινητήρα και με μόνο 98 ευρώ το μήνα.

Το ενδεικτικό αυτό ποσό των 98 ευρώ βγαίνει για ποσό δανείου 7.732 ευρώ, με ονομαστικό επιτόκιο 7,5% (προσαύξηση 0,60% εισφορά Ν.128/1975) και τελευταία δόση 4.209 ευρώ. Το παράδειγμα αυτό αφορά το Sandero 1.0 TCe 90 Expression με την τιμή των 15.590 ευρώ, ενώ με ελάχιστα χρήματα παραπάνω μπορεί να αποκτηθεί το ακόμα πιο συμφέρον Sandero ECO-G 100 (από 16.090 ευρώ) για μέγιστη δυνατή οικονομία στο κόστος καυσίμου με τη χρήση του υγραερίου. Παράλληλα το Sandero συνοδεύεται με εγγύηση 5 ετών ή 100.000 χλμ. (όποιο συμβεί πρώτο), ενώ η εγκατάσταση του κιτ LPG γίνεται από το εργοστάσιο.

Παρά το γεγονός ότι οι τιμές του είναι χαμηλότερες και από μίνι μοντέλων με πολύ μικρότερους χώρους και «ασθενέστερους» κινητήρες, από τον εξοπλισμό του δεν λείπει κάτι το ουσιαστικό. Αναλυτικότερα περιλαμβάνει σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών και δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με smartphone, τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης οδικών πινακίδων, 6 αερόσακους, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αισθητήρες φωτός και βροχής, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, cruise control, μηχανικό κλιματισμό κ.λπ.
Το Sandero Stepway είναι παράλληλα από τα πιο μεγάλα supermini της αγοράς, με μήκος 4.088 χλστ., πλάτος 1.848 χλστ., ύψος 1.499 χλστ. και μεταξόνιο 2.604 χλστ. Γεγονός που αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο και σε χώρους, αφού τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας και μπορεί να συγκριθεί με μικρομεσαία χάτσμπακ. Στο πίσω τμήμα του θαλάμου των επιβατών του Sandero θα κάτσουν χωρίς πρόβλημα και πιο ψηλά άτομα, γιατί διαθέτει αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Μεγάλος με τη σειρά του είναι και ο χώρος αποσκευών των 410 λίτρων (ίδιος και με το LPG), ο οποίος φτάνει μέχρι τα 1.455 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων και έως την οροφή.

Το Sandero των 15.590 ευρώ διατίθεται με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.000άρη κινητήρα αμιγώς βενζίνης. Η μέγιστη ισχύς του φτάνει τους 90 ίππους στις 4.600-5.000 σ.α.λ. και τη ροπή των 160 Nm στις 2.100-3.750 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων και το μοτέρ είναι επαρκέστατο για το ελαφρύ αμάξωμα των 1.048 κιλών. Επιταχύνει το Sandero από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 12,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 174 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σε μεικτές πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 6,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 118 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο.
Στο Sandero ECO-G «φοράει» τον ίδιο κινητήρα, όμως με την επιλογή του LPG μέσω του διακόπτη στο ταμπλό, αυξάνεται η απόδοση στους 100 ίππους και τα 170 Nm. Η διαφορά στις επιδόσεις είναι ανεπαίσθητες, όμως το όφελος στην τσέπη του οδηγού με το υγραέριο είναι σημαντικό. Με κατανάλωση δοκιμής 8,2 λτ./100 χλμ. και μέση τιμή LPG 0,877 ευρώ/λτ. έναντι 1,767 ευρώ/λτ. η αμόλυβδη το κόστος είναι πολύ χαμηλότερο (7 ευρώ για LPG έναντι 11 ευρώ για βενζίνη ανά 100 χιλιόμετρα). Για το υγραέριο υπάρχει ένα ρεζερβουάρ 40 λίτρων στη θέση της ρεζέρβας, συν άλλα 50 λίτρα για τη βενζίνη, αυξάνοντας σημαντικά τη συνδυαστική αυτονομία. Ανεξαρτήτως κινητήρα, το Sandero είναι ξεκούραστο στην οδήγηση, αφού είναι εστιασμένο στη παροχή άνεσης από τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, καθώς φιλτράρουν αποτελεσματικά τις μύριες ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς όμως να είναι «χαλαρές».








