Τα περιμέναμε και ήρθαν
Καθοδόν για τους επίσημους εμπόρους και τους μελλοντικούς πελάτες στην Ελλάδα βρίσκεται το νέο Dacia Bigster. Τα πρώτα αμάξια πιάστηκαν επ’ αυτοφώρω φορτωμένα σε φορτηγό μεταφοράς οχημάτων, ενώ σύντομα η ελληνική αντιπροσωπεία θα ανακοινώσει τις τιμές του. Αυτές αναμένεται να βρίσκονται σε πολύ ανταγωνιστικά επίπεδα, όπως ισχύει και με το μικρότερο «αδελφάκι» του, το δημοφιλές Duster.
Σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές έχει ήδη ξεκινήσει το λανσάρισμά του, όπως στη Γερμανία, όπου το Bigster TCe 140 Essential εκκινεί από 23.990 ευρώ και από 24.990 ευρώ στο δεύτερο επίπεδο Expression. Το TCe 130 4×4 Expression πωλείται από 27.990 ευρώ και το Hybrid 155 Expression από 28.590 ευρώ. Στην Ιταλία το TCe 140 Essential εκκινεί από 24.800 ευρώ και το Expression από 25.800 ευρώ. Παραπλήσιες είναι οι τιμές του Bigster στη Γαλλία, με τα ποσά με τις αντίστοιχες προαναφερθείσες να βρίσκονται στις 24.990 ευρώ και 26.500 ευρώ. Στην Ισπανία εκκινεί από 24.950 ευρώ και 25.790 ευρώ (TCe 140 Essential και Expression αντίστοιχα). Ωστόσο, για το TCe ECO-G 140 (LPG), το οποίο θα συγκεντρώσει αρκετό αγοραστικό ενδιαφέρον δεν υπάρχουν ακόμα τιμές.
Η συγγένεια του Bigster με το Duster είναι εμφανέστατη εξωτερικά και στο εσωτερικό, όμως υπάρχουν και κάποιες σημαντικές διαφορές μεταξύ τους. To Bigster φτάνει τα 4,57 μέτρα σε μήκος και ξεπερνά το Duster κατά 23 εκατοστά (4,34 μέτρα). Το πλάτος του είναι 1,81 μ., το ύψος 1,66 μ. και το μεταξόνιο 2,7 μέτρα (+4 εκ. από το Duster). Αναμενόμενα οι διαθέσιμοι χώροι είναι ακόμα μεγαλύτεροι, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (έως 702 λίτρα). Κάτι που όμως λείπει και θα ήθελαν οι πελάτες από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, είναι οι δύο επιπλέον θέσεις για να γίνεται 7θέσιο. Κατά τα άλλα η εικόνα παραμένει ολόιδια, με οθόνη 7 ή 10 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων.
Διαφορές σε σχέση με το Duster υπάρχουν και στους κινητήρες, γιατί λόγω αύξησης όγκου και βάρους (πόσο δε μάλλον φορτωμένο) απαιτείται περισσότερη δύναμη. Ο 1.0 TCe 100 LPG δεν περιλαμβάνεται στο Bigster και τη θέση του παίρνει ο mild hybrid 1.2 TCe ECO-G των 140 ίππων. Με δύο ρεζερβουάρ που περιέχουν συνολικά 99 λίτρα καυσίμου (50 λίτρα βενζίνη και 49 λίτρα υγραέριο), το Bigster επιτυγχάνει μέγιστη αυτονομία 1.450 χλμ. Το μοτέρ TCe 140 βασίζεται στο TCe 130 με ένα νέας γενιάς 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2 λτ. που λειτουργεί βάσει του κύκλου Miller και Mild Hybrid σύστημα 48V, με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Το μηχανικό αυτό σύνολο προσφέρεται και σε έκδοση 4×4. Ισχυρότερο εμφανίζεται και το Full Hybrid με τη συνδυαστική ισχύ των 155 ίππων (140 στο Duster). Όπως και στο Duster, η μετάδοση (ανάλογα την έκδοση) γίνεται με 6άρι χειροκίνητο ή 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη (6άρι στο Full Hybrid).