Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Η διατροφική αξία της φέτας

Η φέτα είναι απόλυτα συνυφασμένη με την ελληνική κουζίνα

Δεν μπορούμε να φανταστούμε ένα ελληνικό τραπέζι χωρίς την ύπαρξη φέτας. Ποια είναι όμως η διατροφική της αξία και τι πρέπει να προσέξουμε; Πάμε να δούμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουμε για το αγαπημένο μας τυρί.

Η φέτα έχει σημαντικές ποσότητες βιταμινών Α και Κ, φολικό οξύ, παντοθενικό οξύ, σίδηρο και μαγνήσιο καθώς και περισσότερες βιταμίνες του συμπλέγματος Β απ’ ό,τι άλλα φρέσκα τυριά. Αποτελεί μια καλή πηγή ασβεστίου, φωσφόρου και πρωτεϊνών, που συμβάλλουν στην καλύτερη υγεία των οστών.

Δες επίσης: Η διατροφική αξία των Οσπρίων

Η φέτα περιέχει συνολικά 489 διαφορετικές βιολειτουργικές πρωτεΐνες που σχετίζονται με:

  • Tην εύρυθμη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος
  • Tην αντιμικροβιακή δράση
  • Tην υγεία της χλωρίδας του εντέρου
  • Tη λειτουργία του νευρικού συστήματος
  • Tη λειτουργία των νεφρών
  • Tο μεταβολισμό της χοληστερόλης και
  • Tη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης

Όταν συνδυαστεί με ρίγανη και ελαιόλαδο οι αντιοξειδωτικές της ιδιότητες αυξάνονται κατακόρυφα. Παρά το γεγονός ότι η φέτα είναι από τα πιο θρεπτικά τυριά δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταναλώνεται και σε μεγάλες ποσότητες. Άλλωστε μη ξεχνάς ότι η ποσότητα νατρίου που περιέχει μπορεί να οδηγήσει σε υπέρταση και έλλειψη καλίου. Ενώ το κορεσμένο λίπος που διαθέτει ως τυρί μπορεί να επιβαρύνει το κυκλοφορικό σύστημα στον οργανισμό μας.

Tip: Η ημερήσια ποσότητα φέτας που λαμβάνουμε δεν πρέπει να ξεπερνά τα 100 γραμμάρια.

Δείτε επίσης:

Παστέλι: H διατροφική του αξία
Τα μανιτάρια και η διατροφική αξία τους