Σε όλους τους τομείς
H Hyundai έχει μακρόχρονη και ισχυρή παρουσία στα μίνι μοντέλα με το i10, το οποίο μετρά μέχρι σήμερα 18 χρόνια και 3 δημοφιλείς γενιές. Η νεότερη που έκανε πρεμιέρα το 2019 και δέχτηκε ανανέωση το 2023 είναι η καλύτερη, πληρέστερη και με χαρακτηριστικά που το φέρνουν πιο κοντά στα supermini. Γεγονός που αφορά και τον εξοπλισμό του, μιας και από την εισαγωγική έκδοση Style είναι φουλ «προικισμένο» σε όλους τους τομείς, όπως παραθέτουμε παρακάτω.

Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόματη έκτακτη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων, αυτόματο άναμμα φώτων, infotainment με οθόνη 8 ιντσών πλοήγηση και σύστημα τηλεματικής Hyundai BlueLink, ψηφιακή οθόνη οδηγού, κάμερα οπισθοπορίας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, air condition, εμπρός υποβραχιόνιο, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων. Εγγύηση: 5 ετών χωρίς όριο χιλιομέτρων και 5 χρόνια οδική βοήθεια.
Οι τιμές του νέου Hyundai i10 ξεκινούν από τις 16.690 ευρώ με τον κινητήρα 1.0 MPi 63 PS, ενώ με μόνο 600 ευρώ επιπλέον (από 17.290 ευρώ) διατίθεται με το πιο δυνατό μοτέρ 1.2 MPi 79 PS. Αμφότερα τα μηχανικά σύνολα συνδυάζονται και με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο των 5 ταχυτήτων με πρόσθετο κόστος 700 ευρώ. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το 1.000άρι turbo των 90 ίππων, αποκλειστικά στην πιο πλούσια και σπορ έκδοση N Line με τιμή από 19.90 ευρώ.

Επαρκής και ο 1.000άρης κινητήρας
Το αρχικό τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο του 1.0 λτ. με την απόδοση των 63 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και τη ροπή των 93 Nm στις 3.750 σ.α.λ. είναι αρκετό για όσους μετακινούνται σε πόλεις, όπου άλλωστε είναι το βασικό πεδίο «δράσης» του i10. Η απόκρισή του είναι άμεση στο πάτημα που γκαζιού και με τη συνδρομή του κοντής κλιμάκωσης και εύχρηστου κιβωτίου των 5 ταχυτήτων, εμφανίζει το απαιτούμενο νεύρο από τις χαμηλές στροφές. Επιταχύνει το i10 των 919 κιλών από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 15,9 δευτερόλεπτα και φτάνει τα 143 χλμ./ώρα τελικής, ενώ καταναλώνει 4,8 λτ./100 χλμ., και εκπέμπει 110 γρ./χλμ. CO2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας – ελεύθερη είσοδος στο Δακτύλιο). Αν πάλι θέλει κανείς πιο πολύ δύναμη και για πιο άνετες εξορμήσεις εκτός αστικού περιβάλλοντος, τότε το 1.200άρι τετρακύλινδρο σύνολο των 79 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 113 Nm στις 4.200 σ.α.λ. είναι πιο κατάλληλο. Γεγονός που αποτυπώνεται και στις επιδόσεις με 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δλ. και τελική 158 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η κατανάλωση κρατιέται χαμηλά στα 5,1 λτ./100 χλμ., όπως και οι εκπομπές CO2 των 117 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη – καθημερινή είσοδος στο Δακτύλιο).

Το Hyundai i10 κατατάσσεται βάσει διαστάσεων (3.670 χλστ. μήκος, 1.680 χλστ. πλάτος, 1.480 χλστ. ύψος) στο A-Segment, όμως η συνολική αίσθηση που μεταφέρει είναι ενός πιο μεγάλου αυτοκινήτου. Καταρχήν, το εσωτερικό του είναι πολύ καλά «μονταρισμένο» με τα συμπαγή και γεροδεμένα σκληρά πλαστικά, ενώ οι δύο ψηφιακές οθόνες ενισχύουν το σύγχρονο προφίλ του. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν η πολύ καλή εργονομία και η ευρυχωρία της καμπίνας. Όσοι κάθονται στο πίσω κάθισμα εκπλήσσονται ευχάριστα όταν βλέπουν πόσο αέρα έχουν στη διάθεσή τους για τα γόνατα, αφού και πιο ψηλοί δεν θα στριμωχτούν. Αρκετό -για μίνι μοντέλο- είναι το πορτ μπαγκάζ των 252 λίτρων, το οποίο φτάνει έως τα 1.050 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος.

Το νέο Hyundai i10 δεν είναι άνετο μόνο σε χώρους, αλλά και στην οδήγηση. Πέρα από το ότι είναι πανεύκολο στους χειρισμούς και εξυπηρετικό σε ελιγμούς και παρκάρισμα (βοηθούν πολύ και η κάμερα οπισθοπορίας – αισθητήρες παρκαρίσματος), ο τρόπος που περνάει τις άπειρες ανωμαλίες του οδοστρώματος, μόνο μίνι μοντέλο δεν θυμίζει. Οι αναρτήσεις του φιλτράρουν με πολύ αποτελεσματικό τρόπο τις ανάγλυφες επιφάνειες της ασφάλτου, χωρίς να εισχωρούν στην καμπίνα κραδασμοί και χτυπήματα. Επίσης, το i10 επιδεικνύει αρκετά καλή σταθερότητα στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων και στρίβει με σιγουριά. Στα θετικά του στοιχεία συγκαταλέγονται το άμεσο τιμόνι και τα αποτελεσματικά φρένα με δίσκους και στον πίσω άξονα (εκτός της βασικής έκδοσης Style).








