Το δημοφιλέστερο μοντέλο της Volkswagen
Το δημοφιλέστερο μοντέλο της Volkswagen και επί σειρά ετών best seller αυτοκίνητο στην Ευρώπη, το Golf γιόρτασε πέρυσι 50 χρόνια πετυχημένης πορείας με περισσότερες από 37 εκατομμύρια μονάδες παραγωγής από το 1974. Στην υπάρχουσα 8η γενιά του δέχτηκε ένα «φρεσκάρισμα» εξωτερικά, στο εσωτερικό, σε τεχνολογίες και μηχανικά σύνολα, έτσι ώστε να παραμείνει επίκαιρο και ανταγωνιστικό. Παράλληλα, διατίθεται με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων αμιγώς βενζίνης, ήπια υβριδικών, πετρελαίου και plug-in hybrid, με ισχύ από 116 έως 333 ίππους.
Οι τιμές για το ανανεωμένο VW Golf ξεκινούν από τις 23.950 ευρώ στην αρχική έκδοση 1.5 TSI 116 PS Essential (αντικατέστησε τον 1.0 TSI 110 PS), ποσό που είναι χαμηλό για τα νέα δεδομένα των μικρομεσαίων χάτσμπακ. Αμέσως πιο πάνω τοποθετείται το 1.5 TSI 150 PS Life, το οποίο ανεβαίνει σημαντικά στις 30.950 ευρώ, ενώ με το DSG7 εκκινεί από τις 32.950 ευρώ, πλήρως εξοπλισμένο. Όσο για το Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG R-Line «σκαρφαλώνει» στις 36.850 ευρώ και φτάνει τις 38.250 ευρώ με το πακέτο More, όπως είναι το αυτοκίνητο της δοκιμής.
Όπως συμβαίνει σε κάθε ανανεωμένη γενιά του Golf, έτσι και στην υπάρχουσα οι αλλαγές που έγιναν εξωτερικά είναι διακριτικές, έτσι ώστε να διατηρείται η αρχική εμφάνιση του αυτοκινήτου και να μη χάνει την αξία του. Ξεχωρίζει από τους επανασχεδιασμένους προβολείς LED, τα νέα σύνολα πίσω φώτων LED και το νέο εμπρός προφυλακτήρα. Εναλλακτικά διατίθενται οι προβολείς LED Plus, με τους οποίους το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου διαθέτει φωτιζόμενο το σήμα της Volkswagen – για πρώτη φορά στην Ευρώπη – εκτός από την υπάρχουσα φωτιζόμενη οριζόντια λωρίδα LED στη μάσκα του ψυγείου. Χαρακτηριστικά που συναντώνται στο Golf R-Line μαζί με πιο σπορ σχεδιασμού προφυλακτήρες, ζάντες και αεροδυναμικά βοηθήματα, στοιχεία που στο σύνολό τους χαρίζουν μια σαφώς πιο δυναμική εμφάνιση στο αυτοκίνητο και παραπέμπουν στο Golf R. Ένα άλλο φωτιστικό highlight, είναι το προαιρετικό σύστημα προβολέων IQ.Light LED Matrix, με επίσης φωτιζόμενο το σήμα Volkswagen και τα εξελιγμένα 3D LED πίσω φώτα με δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών διαφορετικών εφέ καλωσορίσματος.
Όπως εξωτερικά, έτσι και στο εσωτερικό του ανανεωμένου VW Golf οι αλλαγές είναι λίγες και αφορούν κυρίως το νέο, τελευταίας γενιάς, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το διαισθητικό σύστημα infotainment διαθέτει στις αρχικές εκδόσεις (Essential, Life και More) έγχρωμη οθόνη αφής 10,3 ιντσών και στις ανώτερες (Style και R-Line) 12,9 ιντσών, σε συνδυασμό με τον στάνταρ πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10 ιντσών. Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τα αντίστοιχα φυσικά χειριστήρια στο νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών για να ρυθμίσει δύο διαφορετικές βασικές διαμορφώσεις γραφικών στον πίνακα οργάνων, ανάλογα με το τι του αρέσει και τον εξυπηρετεί περισσότερο. Οι νέες οθόνες τύπου tablet έχουν σχεδιαστεί για να είναι οπτικά ελεύθερες, όμως φέρουν ξανά τα όχι τόσο πρακτικά ρυθμιστικά -και φωτιζόμενα πλέον- αφής για τον έλεγχο της θερμοκρασίας και της έντασης του ήχου. Ωστόσο, ο χειρισμός της οθόνης αφής είναι καλύτερος από πριν και τα γραφικά είναι υψηλής ευκρίνειας και μοντέρνα. Το νέο infotainment ενσωματώνει και την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI) του ChatGPT, προσφέροντας μια σειρά νέων επιλογών που υπερβαίνουν κατά πολύ τον φωνητικό έλεγχο που ήταν διαθέσιμος μέχρι τώρα.
Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο, παραπέμποντας σε premium μοντέλα. Το αφρώδες πλαστικό που χρησιμοποιείται στην μεγαλύτερη επιφάνεια ταμπλό και θυρών, η γεροδεμένη συναρμογή, το πολύ καλό φινίρισμα, έως και οι μοκέτες στις θήκες των θυρών, δείχνουν την προσοχή στη λεπτομέρεια. Από χώρους είναι σε θέση να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων επιβατών, ωστόσο ένας ακόμα στη μέση του πίσω καθίσματος δεν θα βολευτεί λόγω του ψηλού κεντρικού τούνελ. Επίσης, τα τύπου μπάκετ εμπρός καθίσματα του Golf R-Line εξασφαλίζουν άριστη στήριξη και ενισχύουν την εξαιρετική θέση οδήγησης, όμως «κλέβουν» αέρα από τα πόδια των πίσω φιλοξενούμενων. Το πορτμπαγκάζ των 381 λίτρων ικανοποιεί με την χωρητικότητά του και ακόμα περισσότερο με το πλήρως αξιοποιήσιμο τετραγωνισμένο του σχήμα.
Ο πιο αποδοτικός 1.5 eTSI των 150 ίππων σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων, ταιριάζει ιδανικά στο Golf, αφού έχει τη απαιτούμενη δύναμη και η κατανάλωσή του βρίσκεται σε πολύ λογικά επίπεδα. Το 4κύλινδρο turbo (μεταβλητής γεωμετρίας) μηχανικό αυτό σύνολο με την ενεργή διαχείριση κυλίνδρων (ACTplus) συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Ο ηλεκτροκινητήρας των 18 ίππων παρέχει έξτρα δύναμη κατά τις επιταχύνσεις και προσωρινή απενεργοποίηση του 1.5 eTSI, όταν για παράδειγμα ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι και το αυτοκίνητο ρολάρει. Με το που πατηθεί το γκάζι ή το φρένο ο βενζινοκινητήρας τίθεται ακαριαία σε λειτουργία, δίχως ο οδηγός να αντιλαμβάνεται το παραμικρό, παρά μόνο κοιτώντας το στροφόμετρο.
Όλα αυτά τα συστήματα λειτουργούν άρτια, με τον οδηγό να απολαμβάνει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, ελαστικότητα και γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ.) και εν κινήσει χάρη και στο άμεσο kickdown. Σε κάθε περίπτωση οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται γρήγορα και ομαλά, είτε στο πλήρως αυτόματο πρόγραμμα ή στο χειροκίνητο με τα paddles. Σε ρυθμούς ταξιδιού ο 1.5 eTSI λειτουργεί σε χαμηλές στροφές (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.500 σ.α.λ.) και η κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 6 λτ./100 χλμ. Σε μεικτές συνθήκες και με πιο γρήγορους ρυθμούς, ο μέσος όρος βρέθηκε κατά τη διάρκεια της στα 7,2 λτ./100 χλμ.