Eνα από τα δημοφιλέστερα B-SUV στην Ελλάδα
Στα 10 χρόνια που παράγεται έχει δεχτεί τεχνολογικές, μηχανολογικές, ποιοτικές και σχεδιαστικές βελτιώσεις, ενώ μεταξύ των σημείων αναφοράς του είναι η αξιοπιστία, οι προσιτές τιμές και ο off road χαρακτήρας του με τη συμβολή της αποτελεσματικής τετρακίνησης.
o 2024 το Vitara παρουσιάστηκε με αρκετές αλλαγές εξωτερικά και στο εσωτερικό του, συν του ότι απέκτησε περισσότερο εξοπλισμό με την εφαρμογή της νόρμας GSR2. Παρόλα αυτά διατήρησε χαμηλά τις τιμές του, ξεκινώντας από τις 20.580 ευρώ στην εισαγωγική έκδοση GL. Στην ίδια τιμή συνεχίζεται να πωλείται και τώρα η αναβαθμισμένη εκδοχή του, όμως διατίθεται αποκλειστικά με κινητήρα 1.4 Boosterjet 110 PS, ο οποίος συνδυάζεται τόσο με μηχανικό όσο και με το νέο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (6AT), με κίνηση 2WD ή 4WD (από 26.180 ευρώ στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού GL+). Να σημειωθεί ότι το φουλ υβριδικό μηχανικό σύνολο Strong Hybrid 1.5 116 PS 6AGS καταργήθηκε. Σχεδιαστικές επεμβάσεις δεν έγιναν, εντούτοις ενσωματώνει σημαντικές αναβαθμίσεις που ενισχύουν την ασφάλεια και την οδηγική εμπειρία. Αυτές αφορούν το βελτιωμένο σύστημα παρακολούθησης οδηγού, ενισχυμένη μπαταρία 48V, μειωμένα επίπεδα θορύβου και συμμόρφωση με το πρότυπο Euro 6e-bis, με στόχο τη βελτιστοποιημένη λειτουργία του κινητήρα ακόμα και σε ακραίες συνθήκες.
Η πιο σημαντική τροποποίηση που έγινε στο νέο Vitara αφορά το γνωστό και δημοφιλή ήπια υβριδικό, 1.400άρι τετρακύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο Boosterjet με τη ραφιναρισμένη λειτουργία. Πλέον αποδίδει 110 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. (έναντι 129 PS/5.500 σ.α.λ. πριν), ωστόσο η ροπή των 235 Nm στις 2.000 – 2.500 σ.α.λ. παρέμεινε ακριβώς ίδια. Το σύστημα 48V Mild Hybrid SHVS με τη μέγιστη ισχύ των 17 ίππων και 50 Nm συνεχίζει να προσφέρει ηλεκτρική υποβοήθηση κατά την επιτάχυνση, αθόρυβη επανεκκίνηση του κινητήρα και ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, εξασφαλίζοντας μειωμένη κατανάλωση και ρύπους. Αμιγώς ηλεκτρική κίνηση δεν υφίσταται ούτε στο παρκάρισμα για παράδειγμα, παρόλα αυτά παρέχει επιπλέον μπουστάρισμα όποτε απαιτείται, εξαλείφοντας τυχόν κενά ισχύος.
Αναμενόμενα λόγω της μείωσης της ιπποδύναμης υπήρξε αύξηση του χρόνου κατά τις επιταχύνσεις, αν και στην πράξη ο οδηγός δύσκολα θα αντιληφθεί τη διαφορά. Ειδικά στην πόλη -όπου η πλούσια ροπή των 235 Nm που αποδίδεται από τις χαμηλές στροφές και ενισχύεται από το mild hybrid- το μοτέρ είναι πολύ ελαστικό και με γεμάτο τράβηγμα κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., ακόμα και στο 4κίνητο Vitara με το επιπλέον βάρος των 70 κιλών (συγκριτικά με το 2WD). Πιθανώς να περίμενε κανείς ότι το Vitara 4WD των 110 ίππων είναι σχετικά αργό σε ρυθμούς αυτοκινητόδρομου, αλλά στην πραγματικότητα το μοτέρ ανοίγει αβίαστα, παρά και τη μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.700 σ.α.λ.). Το τετρακίνητο Vitara με το χειροκίνητο 6τάχυτο σασμάν φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ. (10,2 δλ. με τους 129 ίππους), όμως το 6AT ρίχνει το χρόνο στα 11,0 δλ. Όσο για την κατανάλωση, στη δοκιμή βρέθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ. με οδήγηση σε πόλη, εθνική οδό, επαρχιακό δρόμο και εκτός της ασφάλτου.
To 4κίνητο Vitara είναι ένα SUV «πολυεργαλείο» που καλύπτει κάθε είδους ανάγκη μετακίνησης στην πόλη, στο ταξίδι και σε όλα τα τερέν. Καταρχήν, οι κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 4.185 χλστ.) ενισχύουν την ευελιξία, ενώ τα μεγάλα και πολλά παράθυρα, συν την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 175 χλστ. ευνοούν την περιμετρική ορατότητα και τον καλύτερο έλεγχο του οχήματος. Ο οδηγός αισθάνεται αμέσως ότι βρίσκεται σε ένα SUV με εκτός δρόμου χαρακτηριστικά και όχι απλά σε ένα υπερυψωμένο χάτσμπακ με «γαρνιτούρες» πλαστικών προστατευτικών. Η ρύθμιση των αναρτήσεών του είναι τόσο – όσο σφιχτή πρέπει να είναι, έτσι ώστε από τη μία πλευρά να κοντρολάρει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και από την άλλη να μην κουράζει τους επιβάτες όταν περνά από ανωμαλίες του οδοστρώματος, αν και στις διαδοχικές παρατηρούνται «αναταράξεις». Το τιμόνι έχει το απαιτούμενο βάρος και ικανοποιητική ακρίβεια, ενώ τα φρένα με δίσκους και στους πίσω τροχούς παρουσιάζουν πολύ καλή αίσθηση και απόδοση.
Το Vitara με το σύστημα 4×4 Allgrip Select και τις τέσσερις επιλογές οδήγησης (Auto, Sport, Snow, Lock), προσφέρει ευελιξία και ασφάλεια σε κάθε έδαφος. Παρόλο που λόγω off road εμφάνισης δεν προδιαθέτει για «στρίψιμο» στην πράξη εκπλήσσει ευχάριστα, γιατί είναι ακλόνητο. Υπό πίεση και μόλις το σύστημα τετρακίνησης διαγνώσει τάση απώλειας πρόσφυσης των εμπρός τροχών θα στείλει ακαριαία ροπή και στον πίσω άξονα, με αποτέλεσμα το ιαπωνικό SUV να «γαντζώνει» στην άσφαλτο. Εκτός δρόμου μπορεί να κινηθεί σε πιο δύσβατες διαδρομές και όχι μόνο σε πατημένο χώμα, αν και χρειάζεται προσοχή στις πέτρες λόγω των ασφάλτινων ελαστικών. Η επιλογή Auto κάνει μια χαρά δουλειά στις περισσότερες των περιστάσεων και το Lock κλειδώνει το διαφορικό για πιο απαιτητικές αναρριχήσεις. Το Sport βελτιώνει την απόδοση σε απότομες στροφές κατανέμοντας περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και μεταβάλλει την απόκριση του γκαζιού, ενώ το Snow βελτιστοποιεί την πρόσφυση και τη σταθερότητα του οχήματος σε χιονισμένες ή ολισθηρές επιφάνειες.
Στο εσωτερικό του αναβαθμισμένου Vitara δεν εντοπίζεται καμία διαφορά από πριν, που σημαίνει ότι χωρίς να ξεχωρίζει σε κάποιο τομέα λαμβάνει ένα τελικό «ok» σε όλους τους τομείς. Από τις κύριες αλλαγές που έγιναν στο μοντέλο του 2024 αφορά τη μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής των 9 ιντσών του infotainment με τα πιο σύγχρονα γραφικά, την ασύρματη σύνδεση Apple Car Play και Android Auto και το Suzuki Connect για έλεγχο διαφόρων λειτουργιών του οχήματος εξ αποστάσεως μέσω του smartphone. Ευτυχώς όμως οι φυσικοί διακόπτες του κλιματιστικού διατηρήθηκαν προς όφελος της εργονομίας. Πιο σύγχρονη όψη έχει και ο πίνακας οργάνων με την ισορροπημένη μίξη αναλογικών οργάνων και ψηφιακών ενδείξεων στην έγχρωμη οθόνη των 4,2 ιντσών με τα νέα γραφικά. Την ποιότητα κατασκευής αναβαθμίζει το μαλακό υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί σε όλο το πάνω μέρος του ταμπλό. Τα υπόλοιπα είναι σκληρά και δείχνουν ανθεκτικά, αλλά θα θέλαμε μετά από τόσα χρόνια και βελτιώσεις καλύτερα σε όψη και υφή τα πάνελ των θυρών. Από πλευράς χώρων, τέσσερα ενήλικα άτομα με ύψος έως λίγο πιο πάνω από το κανονικό θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 362 λίτρων διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.








