Διατροφή και ταξίδι


Οι εξορμήσεις μπορούν να αποτελέσουν απειλή στην προσπάθεια για σωστή διατροφή.

Οι εξορμήσεις μπορούν να αποτελέσουν απειλή στην προσπάθεια για σωστή διατροφή.

Μια μικρή απόδραση από την καθημερινότητα μέσα από μια εκδρομή είναι πάντα καλοδεχούμενη και ευπρόσδεκτη. Είτε είναι μικρές αποδράσεις του Σαββατοκύριακου, είτε είναι μικρές μονοήμερες εκδρομές , οι μετακινήσεις αυτές μπορούν να αποτελέσουν μια διατροφική βόμβα που απειλεί να τινάξει την όποια προσπάθεια για σωστή διατροφή.

Ανεξάρτητα από το μεταφορικό, η μεγάλη χρονική διάρκεια μπορεί να αποτελέσει αιτία για μια άστατη και κακή κατανάλωση τροφών. Τις πιο πολλές φορές περιέχουν και πολλές θερμίδες αλλά και πολλά λιπαρά. Επιβάλλεται λοιπόν αν θέλουμε να προσέξουμε ένας καλός προγραμματισμός πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι μας! Έτσι, θα μπορούσαμε να ξυπνήσουμε 15 λεπτά νωρίτερα από την προγραμματισμένη μας ώρα ώστε να καταναλώσουμε ένα καλό πρωινό γεύμα. Το πρωινό γεύμα θα ήταν φρόνιμο να είναι αρκετά πλούσιο. Θα μας δώσει ενέργεια και καλή διάθεση ώστε να ξεκινήσουμε την ημέρα μας.

Ένα καλό πρωινό οφείλει να συνδυάζει:

  • Ένα ποτήρι γάλα με δημητριακά και ένα φρούτο
  • ‘Ενα ποτήρι γάλα με ψωμί ολικής άλεσης, αλειμμένο με μέλι ή μαρμελάδα ή ταχίνι και ένα φρούτο
  • Ένα ποτήρι φρέσκο χυμό και ένα τοστ με μαύρο ψωμί, γαλοπούλα και τυρί κίτρινο
  • Ένα γιαούρτι με μούσλι, μέλι, δημητριακά και ένα φρούτο

Η βάση ενός καλού και ολοκληρωμένου συνδυασμού οφείλει να συμπεριλαμβάνει λίγο υδατάνθρακα, λίγη πρωτεΐνη και βιταμίνες Για υδατάνθρακα θα μπορούσαμε να επιλέξουμε ψωμί, φρυγανιές, κριτσίνια, κράκερ, παξιμαδάκια, και δημητριακά ολικής άλεσης. Για πρωτεΐνη θα μπορούσαμε να επιλέξουμε γάλα ή γιαούρτι ή τυρί ή ταχίνι και για βιταμίνες φυσικό χυμό ή ολόκληρο το φρούτο.

Αν το ταξίδι μας είναι σύντομο, πράγμα που σημαίνει πως κατά το μεσημεράκι θα έχουμε ήδη φτάσει στον προορισμό μας, τότε θα χρειαστεί απλά να έχουμε προετοιμάσει να έχουμε μαζί μας κάτι για πρόγευμα. Για το πρόγευμα μπορούμε να έχουμε προμηθευτεί φρούτα καθώς επίσης και μικρά έτοιμα σνακ όπως κράκερ , κριτσίνια, μπάρες δημητριακών, παστέλι, ανάλατους ξηρούς καρπούς, τοστ.

Προτιμάμε τα σνακ που θα συνοδεύουν το ταξίδι μας να μην αλλοιώνονται εύκολα και να μπορούν να διατηρηθούν εκτός ψυγείου για αρκετή ώρα. Όταν πλέον θα έχουμε φτάσει στον σύντομο προορισμό μας τότε θα είμαστε έτοιμοι να απολαύσουμε ένα σπτικό γεύμα ή ένα πλήρες γεύμα σε ένα καλό εστιατόριο το οποίο θα συνοδεύεται από μια πλούσια σαλάτα.

Εάν πάλι το ταξίδι μας είναι πιο μεγάλο, τότε οι λύσεις είναι δύο.

Η μία είναι να κάνουμε μια στάση από το κουραστικό σας ταξίδι ώστε να ξεκουραστούμε και να απολαύσουμε ένα ολοκληρωμένο γεύμα σε ένα εστιατόριο. Προσοχή όμως, το γεύμα μας να είναι μικρό σε ποσότητα. Έτσι δεν υπάρχει κίνδυνος να βαρυστομαχιάσουμε. Με βαρύ στομάχι έρχονται συμπτώματα κούρασης και υπνηλίας και αυτά μπορεί να δυσκολέψουν το ταξίδι μας.

Η άλλη λύση είναι να έχουμε μαζί κάτι από το σπίτι. Μπορεί να είναι ένα σάντουιτς ή ένα κομμάτι σπιτική πίτα , τα οποία μπορούμε να καταναλώσουμε χωρίς να κάνουμε στάση. Για όσους από εμάς η προετοιμασία είναι μια λέξη με την οποία έχουμε πάρει διαζύγιο και πάλι υπάρχουν λύσεις. Ευτυχώς που κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού έχουμε πάντα την τύχη να συναντήσουμε αναψυκτήρια, ή φούρνους των οποίων η στάση θα μας δώσει τη χαρά της ξεκούρασης για λίγα λεπτά.

Εκεί έχουμε και τη δυνατότητα να αγοράσουμε ένα τοστ ή σάντουιτς με μαύρο ψωμί, κουλούρι Θεσσαλονίκης ή μια σπανακόπιτα και να πιούμε ένα φρέσκο χυμό. Μικρά σνακ όπως κράκερ ή κριτσίνια ή μπισκότα με αλεύρι ολικής άλεσης και συσκευασμένους χυμούς βρίσκουμε ακόμη και στα περίπτερα. Μπορούμε να απολαύσουμε στο ταξίδι μας υγιεινές λιχουδιές με μικρό κόστος για την υγεία και την τσέπη μας.

5 πράγματα που οφείλουμε να προσέχουμε ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού:

  • Προσοχή στους πολλούς καφέδες κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. ΣΕ συνδυασμό με την έλλειψη νερού και με αυξημένες θερμοκρασίες μπορεί να οδηγήσουν σε ζαλάδες και αφυδάτωση.
  • Σε περίπτωση που καταναλώσετε γεύμα σε κάποιο εστιατόριο φροντίστε να κάνετε μια προσεκτική επιλογή γεύματος. Προτιμήστε καλοψημένα φαγητά και αποφεύγοντας τρόφιμα τα οποία συχνά ευθύνονται για τροφικές δηλητηριάσεις όπως είναι τα θαλασσινά. Αποφύγετε επίσης και τα τηγανητά τα οποία μπορεί να σας προκαλέσουν στομαχικές ενοχλήσεις.
  • Αποφύγετε τα γλυκά ως επιδόρπιο στα μεγάλα ταξίδια. Μπορεί να σας προκαλέσουν υπεργλυκαιμία με αποτέλεσμα να έχετε υπνηλία, κάτι που δεν βοηθά ιδιαίτερα όταν οδηγείτε.
  • Οι ποσότητα του γεύματος φροντίστε να είναι μικρή ώστε να αποφύγετε τις στομαχικές διαταραχές και τις ζαλάδες που μπορεί να προκαλέσουν τα μεγάλα γεύματα εξαιτίας μιας υπεργλυκαιμίας. Μοιραστείτε την ενδεχόμενη μεγάλη μερίδα του εστιατορίου με κάποιον από την παρέας σας. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγετε και τις πολλές θερμίδες καθώς θα εξοικονομήσετε και χρήματα.
  • Αποφύγετε να αφήσετε το στομάχι σας κενό για περισσότερο από 3 – 4 ώρες. Διότι μπορεί να πάθετε υπογλυκαιμία με τα συνήθη συμπτώματα που την συνοδεύουν όπως υπνηλία, ζαλάδες και αίσθημα κόπωσης.

ΚΑΖΗΣ ΑΒΡΑΑΜ, ΚΛΙΝΙΚΟΣ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ-ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ, MSc

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε
ακόμα