Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Χωρίς ενδοιασμούς το Hyundai i30 1.5T 140 HP

 Πλήρως εξοπλισμένο

Πόσες φορές δεν έχει βρεθεί κανείς σε δίλλημα με κάτι που θέλει να αποκτήσει γιατί του αρέσει, αλλά από την άλλη πλευρά να μην είναι και τόσο σίγουρος, επειδή βρίσκει κάποια μειονεκτήματα. Το ίδιο συμβαίνει και με την επιλογή ενός καινούργιου αυτοκινήτου, όπου τα «αλλά» δεν πρέπει να υπάρχουν ή έστω να είναι ανούσια, γιατί η δαπάνη είναι μεγάλη και δεν είναι κάτι που αλλάζεται από τη μια μέρα στην άλλη.

Ένα νέο και δημοφιλές μοντέλο της κατηγορίας των μικρομεσαίων χάτσμπακ που συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα και προσφέρεται σε πολύ ελκυστική τιμή, είναι το Hyundai i30 1.5 T-GDI 48V Hybrid 140 HP. Πρόκειται για ένα οικογενειακό αμάξι που εμφανίζει πληρότητα σε όλους τους τομείς και εκκινεί από τις 23.790 ευρώ (με την έκπτωση των 800 ευρώ που ισχύει για όλα τα νέα i30). Από την αρχική κιόλας έκδοση Premium, το i30 είναι πλήρως εξοπλισμένο. Διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόματη έκτακτη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής και μεσαίας σκάλας φώτων, οθόνη αφής πολυμέσων 10,25 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων, πλοήγηση, υπηρεσίες τηλεματικής Hyundai Bluelink, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 205/55R16, κ.ά. Πρόσθετη αξία παρέχει και η εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών χωρίς όριο χιλιομέτρων.

Στα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης έκδοσης του Hyundai i30 ανήκει και το 4κύλινδρο turbo μηχανικό αυτό σύνολο των 1.5 λτ. με το διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Η μέγιστη απόδοσή του φτάνει τους 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τα 253 Nm ροπής στις 1.500-3.000 σ.α.λ. Το τράβηγμα που εμφανίζει από το χαμηλό φάσμα των στροφών είναι γεμάτο και η πλήρης αξιοποίηση της ροπής γίνεται δίχως να απαιτείται από τον οδηγό να πατάει βαθιά το πεντάλ του γκαζιού. Παράλληλα, το 48V Hybrid σύστημα με τη γεννήτρια-μίζα συνδράμει με πρόσθετη δύναμη έως 17 ίππους και επιπλέον ροπή, βελτιώνοντας ακόμα πιο πολύ το τράβηγμα. Στις περισσότερες συνθήκες καθημερινής οδήγησης ή στο ταξίδι δεν υπάρχει λόγος ο οδηγός να πιέζει τον κινητήρα σε υψηλές στροφές, γιατί διαθέτει την απαιτούμενη ισχύ από χαμηλά. Ο εν λόγω κινητήρας συνοδεύεται ιδανικά με το πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, επιταχύνοντας το i30 σε γρήγορους ρυθμούς από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ.) και εν κινήσει σε προσπεράσεις. Η μεικτή κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ., ωστόσο υπάρχουν περιθώρια να πέσει και στα 6,5 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 133 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 85 ευρώ.

Στο δρόμο, το i30 1.5 T-GDI 48V Hybrid 140 HP παρουσιάζεται πολύ ισορροπημένο, αφενός γιατί είναι άνετο και δεν κουράζει τους επιβάτες του, αφετέρου γιατί είναι ιδιαίτερα σταθερό. Βασική λεπτομέρεια που δεν φαίνεται (παρά μόνο αν κοιτάξει κανείς από κάτω) αλλά κάνει τη διαφορά, είναι η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αντί του ημιάκαμπτου που χρησιμοποιείται κατά κόρον. Μαζί με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και το κατάλληλο σετάρισμα για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το i30 περνά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων με ποιοτικό και στιβαρό τρόπο. Στα πλεονεκτήματά του ανήκει ακόμα η ευκολία στους χειρισμούς και η φιλικότητα στην οδήγηση, πράγμα που εκτιμάται δεόντως στις καθημερινές διαδρομές ρουτίνας.

Το νέο Hyundai i30 παρουσιάζει κομψό σχεδιασμό εξωτερικά με διακριτικό δυναμισμό στο εμπρός τμήμα του όπου κυριαρχούν η μεγάλη μάσκα και τα «αιχμηρά» φωτιστικά σώματα. Το αμάξωμα του με μήκος 4.340 χλστ., πλάτος 1.795 χλστ., ύψος 1.455 χλστ. και μεταξόνιο 2.650 χλστ. εξασφαλίζει αρκετούς χώρους για τέσσερις επιβάτες με ύψος και πιο πάνω του μέσου όρου. Ικανοποιητικό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 357 λίτρων με το κανονικό σχήμα και το σχετικά μεγάλο άνοιγμα. Στα σημεία αναφοράς του «τακτοποιημένου» σε εργονομία εσωτερικού του i30 ανήκει και η προσοχή που έχει δοθεί στην ποιότητα κατασκευής του. Γεγονός που αντιλαμβάνεται άμεσα κανείς από τα μαλακά υλικά που καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό και των πάνελ όλων των θυρών και με τη γεροδεμένη συναρμογή να ενισχύει την στιβαρότητα που αποπνέει το αυτοκίνητο.

Διαβάστε επίσης