Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Αντίο ταχύτητες με τα οικονομικά αυτόματα SUV

Ας τα δούμε!

Οι δρόμοι στα μεγάλα αστικά κέντρα έχουν γίνει ένα καθημερινό μαρτύριο για εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούς, όχι μόνο τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες αιχμής, αλλά τις περισσότερες ώρες πλέον. Πολλά χιλιόμετρα γίνονται με 1η, 2α, άντε το πολύ με 3η ταχύτητα στο κιβώτιο, με τον οδηγό να «γυμνάζει» το αριστερό του πόδι και να «ανακατεύει» το λεβιέ ταχυτήτων. Ένα αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κάνει σίγουρα την οδήγηση πιο ξεκούραστη, αφού είναι μόνο γκάζι-φρένο. Ποιες όμως επιλογές νέων μοντέλων και ειδικά μεταξύ των εξαιρετικά δημοφιλών μικρών SUV προσφέρονται σε οικονομικές τιμές; Την απάντηση δίνουν οι παρακάτω τρεις προτάσεις αγοράς.

Η Fiat κάνει δυναμική επανείσοδο στα μικρά SUV με το νέο 600, το οποίο προσφέρει από 23.990 ευρώ (με την έκπτωση των 1.810 ευρώ). Τιμή που είναι η πιο χαμηλή από οποιοδήποτε άλλο B-SUV που κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά. Συγκεκριμένα τροφοδοτείται με το νέο μηχανικό σύνολο 1.2 Hybrid 100 hp e-DCT6, αποτελούμενο από τον 1.200άρη turbo 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 100 HP και 205 Nm και ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 28 ίππων και 55 Nm, ενσωματωμένο στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ο ηλεκτροκινητήρας βελτιώνει την απόκριση και την ελαστικότητα και λαμβάνει ενέργεια από μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V χωρητικότητας 0,89 kWh. Τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10,9 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 184 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση δοκιμής κοντά 6,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ. Το e-DCT6 είναι άμεσο και ομαλό στις αλλαγές, ενώ ο παραδοσιακός λεβιές έχει αντικατασταθεί από τετράδα κουμπιών (P, R, N, D) στην κεντρική κονσόλα. Επίσης, υπάρχουν και paddles στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές.

Στο βασικό εξοπλισμό του νέου Fiat 600 ανήκουν 6 αερόσακοι, τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, ανίχνευσης κόπωσης οδηγού και διατήρησης της λωρίδας κίνησης, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, infotainment με οθόνη αφής 10,25 ιντσών, ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, κλιματισμός, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος κ.λπ. Το μοναδικό σε εξωτερικό σχεδιασμό Fiat 600 έχει μήκος 4.171 χλστ., πλάτος 1.781 χλστ., ύψος 1.536 χλστ. και μεταξόνιο 2.557 χλστ.). Το μινιμάλ εσωτερικό του εστιάζει στην απλότητα και τα πολύ καλά εργονομικά χαρακτηριστικά. Αρκετά καλοί είναι οι χώροι για τις μετακινήσεις τεσσάρων επιβατών, όπως αρκετό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 380 λίτρων.

Ολοκληρωμένα χαρακτηριστικά προσφέρει το Hyundai Bayon με τον αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο με τιμή από 22.690 ευρώ συμφέρει ιδιαίτερα, γιατί διαθέτει πλήρη στάνταρ εξοπλισμό και υβριδική τεχνολογία. Στα χρήματα αυτά ξεκινά η έκδοση 1.0 T-GDI 100 PS 48V Hybrid 7DCT Premium με ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη αφής 10,25 ιντσών, σύστημα τηλεματικής Hyundai Bluelink, τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω κ.λπ. Το εσωτερικό του προσφάτως ανανεωμένου Hyundai Bayon είναι στιβαρής κατασκευής, παρέχει άνετους χώρους για όλους τους επιβάτες και το ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ 334 λίτρων.

Ιδανικός για το αμάξωμα του Hyundai Bayon των 4.180 χλστ. μήκους, 1.775 χλστ. πλάτους, 1.500 χλστ. ύψους και 1.145 κιλών βάρους, είναι ο αποδοτικός και με αξιόλογα χαρακτηριστικά turbo κινητήρας των 998 κ.εκ. με τεχνολογία διαρκώς μεταβαλλόμενης διάρκειας βύθισης των βαλβίδων CVVD. Τα 100 άλογα και τα 200 Nm στις 2.000-2.500 σ.α.λ. περνούν με ομαλό τρόπο στο δρόμο μέσω του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7DCT. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και χειροκίνητες αλλαγές, έως και λειτουργία Rev Matching (ρυθμίζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα όταν ο οδηγός κατεβάζει ταχύτητα, προσαρμόζοντας την τεχνική «μύτη – τακούνι») στο Sport Mode. Από τις πολύ χαμηλές στροφές η δύναμη είναι παρούσα και το μοτέρ ανεβάζει εύκολα ρυθμούς εξασφαλίζοντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ., κατανάλωση 5,2 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακή) και εκπομπές CO2 115 γρ./χλμ. H ηλεκτρογεννήτρια – μίζα παρέχει έξτρα ισχύ έως 17 ίππους και πρόσθετη ροπή, ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 0,44 kWh.

Το κοινό που θέλει μικρό SUV με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στα λιγότερα δυνατά χρήματα, τότε θα προσανατολιστεί στο αναβαθμισμένο Kia Stonic MY25. Στην έκδοση 1.0 T-GDI 100 PS 7DCT GL Inmotion προσφέρεται από την τιμή των 22.440 ευρώ, μαζί με τα 5 χρόνια δωρεάν service. Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών, πλοήγηση, το Kia Connect για έλεγχο διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου εξ αποστάσεως, 6 αερόσακοι, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, air condition κ.λπ. Το Stonic είναι από τα πιο κόμπακτ B-SUV με μήκος 4.140 χλστ., πλάτος 1.760 χλστ. ύψος 1.520 χλστ. και μεταξόνιο 2.580 χλστ. Όμως στο λειτουργικό και γεροδεμένο εσωτερικό του θα χωρέσουν τέσσερα άτομα χωρίς πρόβλημα, έχοντας στη διάθεσή τους 352 λίτρα για τις αποσκευές.

Ο οδηγός του Kia Stonic θα νιώσει ευχάριστα και στο δρόμο, χάρη στον πετυχημένο ταίριασμα του 1.000άρη turbo κινητήρα με το 7DCT και το κατάλληλο σετάρισμα των αναρτήσεων. Το μηχανικό σύνολο με τα 100 άλογα και τα 172 Nm ροπής παρέχει «ζωηρές» επιταχύνσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ. Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται άμεσα και ομαλά, ενώ το Drive Mode με τις επιλογές Eco, Normal και Sport διαμορφώνει ανάλογα τις στροφές που γίνονται οι αλλαγές των ταχυτήτων, την απόκριση του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού. Υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τα 7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από 119 γρ./χλμ.

Διαβάστε επίσης